Trabant 500 / 600 deurslot

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Plaats reactie
huub

Trabant 500 / 600 deurslot

Bericht door huub »

Hallo Trabantrijders,

Op welke manier kan ik het deurslot uit de deurklink demonteren ??
Ik heb er diverse, de een wat gaver dan de andere...
Bvd
huub

huub

Re: Trabant 500 / 600 deurslot

Bericht door huub »

Is al opgelost..

ruton
moderator

Bericht door ruton »

En hoe heb je het opgelost?

huub

Bericht door huub »

Hoi Joost

Deuropener:
Er zit goed verborgen (soms wegewerkt met een rode verftip) een klein borgboutje m2.5, sterk verroest ( althans bij mij..) bij het slotje.
Sommige kreeg ik los na lang in de kruipolie te hebben gezeten en heb er m3 in getapt. Het einde van het boutje m3 ( waar het slot in draait is 2 mm ) is 2mm rondgevijld.
De kop is afgezaagd en er is een zaagsnede in gezaagd voor een schroevendraaier.
Ik heb wel een langer boutje genomen welke ik borg met een m3 moer aan de bovenzijde.
Past goed in de duroplast.

Deurklink:
Het geklonken 6 mm asje is uitgeboord en is vervangen door een massief 6 mm asje. Deze borg ik nu met 2x m3 boutjes. ( met Loctide geborgd) Hiervoor zijn 2 gaatjes in het huis geboord en m3 in getapt .
Dit zijn kleine boutjes die afkomstig zijn uit een kroonsteentje. (mag niet te breed zijn )

Andere die ik niet loskreeg heb ik uitgeboord. Dat gaat erg lastig, het boortje loopt voordurend weg of breekt...
Dit gat heb ik opgeruwd en met alsi 12 plamuur ( loodvervangerplamuur ) dichtgemaakt. ( Er moet nog m3 in getapt worden ).
Is een probeersel....
Ik heb meerder alu. spul met afgebroken/uitgeboorde draad...
( Mocht dit niet lukken, dan tap ik er m5 of 6 in, zet deze vast met schroefdraad Loctide en tap er dan m 3 in. )

De 3 sloten zelf heb ik passend gemaakt door een stuk of 7 oude slotjes te demonteren en passend te maken voor een nieuw ongenummerd sleutelsetje.... Afkomstig van ????
Ik kan dan R en L deur en de achterklep afsluiten met een sleutel.

Slotjes:
Ik heb de beste veertjes uitgezocht en met de 4 verschillende slotvallen ( die de sleutelcombinatie vormen) net zo lang geprobeert, en gemeten dat ik een passende combinatie had voor een sleutel. En dit 3 maal.
2 sloten zijn nu als nieuw een slot heeft wat zwakkere veertjes... Moet eens kijken of ze nog nieuw zijn te verkrijgen.
Wel goed opletten en de sleutel er niet zomaar uithalen...
De boel springt zo uitelkaar.

Alsi 12 schijnt heel goed te zijn dus ik ben benieuwd.

Gegroet
Huub

ruton
moderator

Bericht door ruton »

Ingewikkeld verhaal. Je hebt geen foto's van het proces?

Plaats reactie