Toespoor of uitspoor?

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Toespoor of uitspoor?

Bericht door tijs » 26 aug 2013, 12:27

cool!

Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 298
Lid geworden op: 24 feb 2013, 11:49
Locatie: Donkerbroek

Re: Toespoor of uitspoor?

Bericht door Maurits » 26 aug 2013, 21:09

trabant601 schreef:Franse auto's dat is geen auto .
Ik rij niet anders dan Franse auto's, beide Trabanten zijn bij mij dus zwaar in de minderheid. Laten we het er maar op houden dat smaken dus verschillen zoals ik al eerder zei.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4174
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Toespoor of uitspoor?

Bericht door eeuwige_student » 26 aug 2013, 21:20

Ce n'est pas une auto, c'est une voiture.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Toespoor of uitspoor?

Bericht door Evan_s » 23 mar 2015, 21:04

Een tijdje geleden de draagarmen, draagarmrubbers en spoorstangen van mijn westblik vervangen en daarna zelf uitgelijnd. Mijn nieuwe methode wil ik jullie niet onthouden.

Een eenvoudigere manier om zelf toe-/uitspoor af te stellen heb ik nog niet gezien. Balk met 2 hoekijzers. Ter hoogte van het midden van het wiel een dun spijkertje op het hoekijzer solderen of er een splitpen omheen vouwen (zoals ik gedaan heb).

Afbeelding

Plak een stukje tape aan de achterzijde van de band, zowel bij het linker als het rechterwiel. Hierop maak je een markering met het puntje van het spijkertje.

Afbeelding

Afbeelding

Na het markeren bij het linker en rechterwiel, duw je de auto een eindje naar voren zodat het stukje tape zich nu aan de voorzijde bevindt. De hoogte van de markering moet nu gelijk liggen aan de hoogte van het spijkertje. Zet aan één zijde van het wiel het spijkertje op een markering en aan de andere zijde kun je vervolgens het verschil in sporing meten tussen de voor- en achterzijde van het wiel:

Afbeelding

Door de spoorstangen te verdraaien maak je ze korter of langer, zo kun je de sporing afstellen. Ik heb het totale toespoor afgesteld op 2~3mm, dus 1~1,5mm toespoor per wiel. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt is evt. rechtzetten van het stuur ook een eitje.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4174
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Toespoor of uitspoor?

Bericht door eeuwige_student » 23 mar 2015, 21:23

Deze methode wijkt niet veel af van de ddr methode.

Plaats reactie