Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
huub
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 nov 2010, 21:26

Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door huub »

De vlotter van de carburateur is lek...
Gelukkig kwam ik hier thuis achter...
( Een lege weegt ongeveer 5 gram, een lekke en een goed gevulde 15 gram....)
Enfin een nieuwe gemonteerd, maar...

Nu zie ik dat oa. Trabantwelt kunststof vlotters in de aanbieding heeft...
Lijkt me ideaal, zo n ding lekt nooit. De carburateurs die ik ooit schoonmaakte/ reviseerde hadden allemaal kunststof vlotters.
Wat zijn jullie ervaringen met zo n kunststof vlotter ??

Na de filters van de tank te hebben gereinigd ( waren vuiler dan ik dacht ) merkte ik ook dat de waterzak schroefdraad matig is. Een tijdje geleden heb ik hier al een andere opgezet. Is het kunststof aan het verouderen en/of is de benzine agressiever geworden ???
Is het tijd voor een aluminium waterzak ???
Wat zijn hier de ervaringen ??
Bvd
Huub
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 5267
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door ruton »

Als je aan de aanschaf van een nieuwe waterzak toe bent, zou ik een alu nemen. Het plastic draad is al nooit veel geweest, maar met de actuele brandstoffen 'slijten' ze bovenmatig snel.
Hoewel ik nog een voorraadje grijze plastieken heb, heb ik er bij mezelf ook een alu op gezet. Ik was een plasticen op een weg tussen twee buurdorpen verloren en prees me gelukkig dat het niet op de snelweg was gebeurd.
Meer waterzakverhalen hier.

Ik kan me vagelijk pappenforumberichten herinneren dat die (in productie goedkopere?) plastic vlotters ook niet bij iedereen een succes waren. Ik heb ze zelf nooit in handen gehad, maar wie weet wat er volgend jaar voor troep* in de brandstof zit.
Een lekke vlotter heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt, dat zal mijn geluk zijn.

*"vlotteroplosmiddel"
huub
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 nov 2010, 21:26

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door huub »

Hoi Joost
Bedankt voor de info.
Was voor mij ook de eerste keer. ( Heb deze wagen sinds 2003 )
Heb je een voorkeur voor leverancier ??
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 5267
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door ruton »

*zoekt in oude rekeningen* Ik heb mijn alu waterzak in 2015 bij TW gekocht. Dat is een gladde en die bevalt goed. Je hebt ze bij andere leveranciers ook met ribbelringen voor een sierlijke grip.
Die zwarte en witte (doorzichtige) plastic waterzakken zoals ze origineel in een P50/P60 zitten houden zich overigens een stuk beter.
Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 2297
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door Trabantenaar »

De messing vlotters hebben toch echt de voorkeur. Kunststof raakt waarschijnlijk sneller lek omdat het onder invloed van benzine veroudert.
Dit is bij messing eigenlijk niet zo. Die kunnen wel lek raken, maar worden veel minder snel aangetast.

En idd alu waterzak nemen als je kunt. De kunststoffen zijn wegwerpmateriaal geworden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
huub
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 nov 2010, 21:26

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door huub »

Ik heb eens gekeken tussen mijn reserve spullen op zolder.
Was gelukkig wat minder heet....
Een zwart "bakeliet"stuur 601 was helemaal gaan scheuren en inzakken van de hitte..
De P 50/60 sturen waren nog ok.
In een doos met reserve kraantjes/dichtingen ed. had ik nog tussen meerdere grijze een zwarte en een witte waterzak. Heb nu een zwarte in gebruik. Ben benieuwd...

Ik heb ze wel op de bestellijst gezet. ( heb in de loop der tijden best wel wat reserve spul naar het voorraad hol gesleept... Maar zoals nu blijkt nog niet genoeg... )
Bedankt voor de (snelle) hulp
Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 2297
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door Trabantenaar »

De meeste zwarte 2 spaaks sturen zijn gemaakt van CelluloseAcetaat.
Dat materiaal is biologich afbreekbaar en als dat proces eenmaal begint is het ook niet meer te stoppen, omdat het proces zichzelf in stand houdt.
De enige manier om het wat te temmen is door het zo koud mogelijk op te slaan. Hoe meer hitte, hoe sneller het proces gaat.
Mocht je dus zo'n zwart stuur graag willen bewaren, moet je hem dus in de vriezer leggen, en niet op een hete zolder.

Daar hadden we al eens een topic over
http://trabantforum.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=2863
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
huub
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 nov 2010, 21:26

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door huub »

Jammer van het stuur..
Heeft zich de afgelopen 20 jaar op zolder nog goed gehouden, maar deze zomer was dan toch fataal.
In onze diepvries bewaren, daar hoef ik hier niet mee aan te komen..... :D
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 5267
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door ruton »

Verstop het in een ham.
huub
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 nov 2010, 21:26

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door huub »

......
Ik kan veel maken in dit huis, maar dat gaat net even te ver...
Zwarte waterzak houd zich tot op heden best goed.
Plaats reactie