Waarschijnlijk is dit onderwerp al eerder aangesneden, maar het gaat mij vooral om de ervaringen van gebruikers.
Na (tijdens) de restauratie van mijn trabant ben ik gelijk overgegaan naar een elektronische ontsteking.
De ontsteking bestaat uit een printplaat die op de plaats van de oude ontsteking/contactpunten plaat past.
De voorontsteking blijft behouden, aangezien dit type dit niet overneemt.

De duitsers hebben een mooie naam voor het type dat wel de voorontsteking overneemt : kennlinien zundung.
Er zijn behoorlijk wat varianten in de handel, die technisch het zelfde zijn als mijn gemonteerde ontsteking, maar waar de voorontsteking niet meer nodig is!!!! lijkt mij toch niet gewenst, en geeft waarschijnlijk ook problemen.

Nu zit ik te denken aan een EBZA ESE-2H, dus de ontsteking zoals na september 1985 standaard op de Trabant werd gemonteerd.
Maar vergis ik me nu, of heeft deze ontsteking ook geen toerental afhankelijke ontstekingstijdstip?
Wie gebruikt deze EBZA ESE-2H? En wat is de ervaring hiermee?
Alvast mijn dank.