Hoi,
Ik was zaterdag lekker aan te rijden toen het mij opviel dat de auto een beetje aan het inhouden was. Harder dan 50 ging het echt niet meer. Plots schoot de auto vooruit en kon ik weer normaal rijden. Toen viel het mij direct op dat ik toch enorm hard op de rem moet trappen voordat er maar iets gebeurde.
Nu heb ik een klein vermoeden dat mijn voorremmen het spontaan niet meer doen. Auto staat wel netjes op de handrem. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken i.v.m. tijd.
Voordat ik er zaterdag er naar wil kijken wilde ik even om tips vragen waar ik naar zou kunnen kijken.Is dit een bekend probleem en hebben jullie tips waar ik naar zou kunnen kijken?
Bedankt!
Voorremmen kapot?
Re: Voorremmen kapot?
Wanneer was de laatste keer dat ze open zijn geweest en schoongemaakt?
En ja, bij de Trabant moet je harder op de rem trappen dan bij een gewone auto.
En ja, bij de Trabant moet je harder op de rem trappen dan bij een gewone auto.
Hooguit een maandje of twee geleden.
Ik voelde dat de remkracht een beetje was 'weggevallen'. Eerst kon ik het pedaal redelijk indrukken voordat er wat gebeurde, maar nu moet ik hem helemaal tot aan de vloer to indrukken voordat er ook maar een beetje geremd wordt.
Ik voelde dat de remkracht een beetje was 'weggevallen'. Eerst kon ik het pedaal redelijk indrukken voordat er wat gebeurde, maar nu moet ik hem helemaal tot aan de vloer to indrukken voordat er ook maar een beetje geremd wordt.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Zou het hele remsysteem nakijken inc hoofdremcilinder.
Je bent toch niet zo'n type die met de voet op het rempedaal rijdt he? Das net zo erg als de voet op het koppelingspedaal houden.
Alleen gaan je remmen er van koken.
Je bent toch niet zo'n type die met de voet op het rempedaal rijdt he? Das net zo erg als de voet op het koppelingspedaal houden.
Alleen gaan je remmen er van koken.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Inhouden lijkt niet snel iets met de remmen te maken hebben, tenzij de auto niet inhield maar ergens de remmen bleven hangen.
Het beste kan je natuurlijk de remmen open maken voor een controle. Maar je kan eens beginnen om te kijken of er onder aan de ankerplaten druppels remvloeistof hangen. Als je het pedaal verder moet intrappen, lekt er of remvloeistof weg, of is iets anders mis.
Het beste kan je natuurlijk de remmen open maken voor een controle. Maar je kan eens beginnen om te kijken of er onder aan de ankerplaten druppels remvloeistof hangen. Als je het pedaal verder moet intrappen, lekt er of remvloeistof weg, of is iets anders mis.
Heb je de verkoper al gecontacteerd? Zo lang heb je hem immers nog niet.
Heb de remmen even nagekeken. Alles ziet er prima uit. Heb even een paar remtestjes gedaan (op prive terrein
) en de remmen lijken wel gewoon te doen. Of het ligt aan mij of de remkracht is iets minder geworden. Ik ga sws een keer terug naar de verkoper om er een keer naar te laten kijken. Voor nu werkt het wel prima en ben ik geen gevaar voor anderen