(rij) ervaringen Trabant 1.1

Restauratietips, Links naar Webshops e.d. vind u hier.
Trabantenaar

Re: (rij) ervaringen Trabant 1.1

Bericht door Trabantenaar »

Hij rijdt weer! Dus kan rij-ervaringen delen :D

Rijdt heerlijk zo'n 1.1!
Schakelen is wel beetje zoeken soms, maar ik heb er geen last van met rijden, dus geen sta-in-de-weg, ben zelf 180cm lang. Comfort is goed te noemen.
Met de 4bak is inderdaad op de snelweg geen normaal gesprek meer te voeren als je boven de 100 a 120km/h zit. Maar je kunt er altijd voor kiezen om extra isolatie aan te brengen in de auto.
Komt overigens goed mee met het huidige verkeer. Alleen 2e versnelling vind ik persoonlijk wat te kort. 50 kun je gewoon in de 4 rijden maar terugschakelen naar de 2 voor een rotonde is niet handig.

Verwarming vind ik persoonlijk wat matig, maar in principe adequaat genoeg, maar je hebt geduld nodig. Moet wel zeggen dat de motor wat aan de koude kant blijft op het moment, dus daar kan dat ook aan liggen.

Kan helaas niet vergelijken met een 601, omdat ik daar nog nooit in (mee)gereden heb.
Mijn enige vergelijkingsmateriaal zijn vw polo van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En het enige voordeel wat dat heeft is dat ik weet dat de motorblokken zeer betrouwbaar zijn, ook bij slecht of matig onderhoud.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Plaats reactie