Pagina 2 van 2
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 15:01
door TrabiFreak
maar die mag er voor de apk niet bepaald op blijven zitten....
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 15:38
door exionman
dit gaat goed voor de APK, tot nu toe geen problemen mee gehad
je moet wel zorgen dat je de decibels laag houdt
modedit schreef:Niet meer werkende foto verwijderd
ik heb nu eerder last dat ik met mij sleepoog aan de motorsteun de grond raak
de uitlaat heeft nog nooit aan de grond gezeten
ik woon in een wijk met alleen maar verkeersdrempels
en dat met een verlaagde bladveer van 140 mm
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 15:41
door Erik
Niet elke reso pijp is geschikt hè. Bij een verkeerde kromming of vorm krijg je terugslag van de gassen en dat is dan juist schadelijk voor je blokje.
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:42
door trabart
vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??
als ik bijv. deze
http://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuning/Tuning-Motor+Abgasanlage/Vorschalldaempfer-ohne-Heizung-Trabant-601::658.htmldemper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 17:10
door Erik
Lijkt wel een ouderwetse p50 voorpot.
De 'echte' tuningspijp voor 36pk heeft een punt aan een kant zitten, ook zonder buitenmantel.
De buitenmantel is er wel makkelijk af te pellen met een slijptol, vaste hand, precisie en geduld. scheelt denk ik zo'n 5 centimeter. Zal het eens opmeten, ik heb een gewone en een gepelde hier liggen. Wordt wel even graven, want hij ligt in een stapel a la systeem van de Ludolfs

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 17:24
door Haiko
Met die echte tuningspijp bedoel je toch niet die spitzbuhle die bijv. bij LDM of Trabiteile te koop is?
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 21:30
door Erik
Ik bedoel inderdaad de standaard tuningspijp, met puntje er aan en een grote diameter pijp.
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 31 mar 2011, 22:09
door exionman
maar dan moet je nog steeds onder je draagarm door
en dat is nou net het probleem met een verlagingsbladveer
en ik heb nog nooit kunnen begrijpen als je zo'n tuningpijp monteerd met een een grotere diameterpijp
daar komt een tussenpijp die verloopt van de grote diameter naar de standaard diameter hoe dit dan nog het positieve effect op vermogen zou kunnen beinvloeden
een 2-takt heeft een uitlaat ( expansie ) de drukgolf die onstaat werkt als kleppen bij een 4-takt ( vermogen )
als je na de tuningsdemper de boel gaat knijpen hef je de werking op
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 02 apr 2011, 00:02
door mel
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.
Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 07 apr 2011, 10:56
door ROnderstal
mel schreef:
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.
Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
De uitlaat waarnaar verwezen word lijkt een standaard uitlaat zonder verwarming te zijn
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 28 okt 2011, 20:03
door Haiko
maar is zo'n demper toegestaan voor de openbare weg ivm de herrie?
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Geplaatst: 28 okt 2011, 20:22
door ruton
Als de demper niet dempt, is het geen demper. Dan kun je hooguit een put ermee dempen.