naar rechts trekken bij remmen?
-
thijsverhulst
Re: naar rechts trekken bij remmen?
Vrijdag ga ik er weet mee verder. Dan zal ik even foto's maken van de huidige situatie 
- rondjerijder
En........... succes gehad ?
-
thijsverhulst
nog niet helaas. ik heb wegens omstandigheden niet veel tijd gehad. slangen heb ik vervangen met die van de andere kant maar dat bracht geen resultaat. situatie bleef hetzelfde. nogmaals ontlucht maar dat bracht ook niks. de tussenleiding tussen de bovenste en onderste remcilinder ook vervangen helpt ook niet. deze week weer verder ermee.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
En dus ook geen foto's?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Om een probleem alvast uit te sluiten. Gaat dit bij jou ook zo? Zo hoort het gemonteerd te zijn. Kijk dus goed naar de plaats van de verschillende onderdelen en de manier waarop het metalen plaatje is bevestigd.

- Trabantenaar
Volledig nieuw, niet links en rechts wisselen...thijsverhulst schreef:nog niet helaas. ik heb wegens omstandigheden niet veel tijd gehad. slangen heb ik vervangen met die van de andere kant maar dat bracht geen resultaat.
Afgezien van bovenstaand plaatje: kan ook zijn dat de verdeler verstopt zit.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Verdeler etc is makkelijk te controleren door te kijken hoeveel remvloeistof eruit spuit als je het ontluchtingsventiel bij de remcilinder opendraait als iemand op de rem trapt. Als er geen krachtige straal is, moet die naar de dokter 
- Trabantenaar
Dat kan ook komen door oude vergomde remslangeneeuwige_student schreef:Verdeler etc is makkelijk te controleren door te kijken hoeveel remvloeistof eruit spuit als je het ontluchtingsventiel bij de remcilinder opendraait als iemand op de rem trapt. Als er geen krachtige straal is, moet die naar de dokter
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Klopt, maar met de genoemde test weet je snel of het aan de toevoer ligt, of aan de montage in de remtrommel.
-
thijsverhulst
dat is inderdaad een goede tip. ik zal eens de nippels losdraaien en dan iemand laten remmen. als de toevoer al niet goed is houd het al op dan kun je afstellen wat je wil.
-
thijsverhulst
ik ga ook die centreer palletjes eens checken. of ja die dingen met die veertjes. die zijn ervoor dat bij slijtage van de remschoen en trommel de remschoen toch op een bepaalde afstand van de trommel blijft staan als ik het goed heb?
Inderdaad! De Automatische Nachstellung (F39-15 t/m 18) is de opvolger van de vroegere nokjes, die je met de hand moest bijstellen.thijsverhulst schreef:ik ga ook die centreer palletjes eens checken. of ja die dingen met die veertjes. die zijn ervoor dat bij slijtage van de remschoen en trommel de remschoen toch op een bepaalde afstand van de trommel blijft staan als ik het goed heb?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Deze zorgen ervoor dat de remschoen niet te ver tergzakt. Anders moet je de remmte diep intrappen. Verkeerd gemonteerd willen de remschoenen achter niet naar buiten toe gaan en zullen ze niet remmen.
- rondjerijder
"Wer bremst verliert"