Verlagen
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Verlagen
Dan moet je alleen het duroplast wel aanpassen want de vorm van de wielkasten van een p50/60 is anders dan van een 601.
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Verlagen
Of de buitenrand van de p50/60 teruglassen in het binnenscherm van de 601.
Lastige job, maar op zich is dit al een lastige job dus ja?
Lastige job, maar op zich is dit al een lastige job dus ja?
Re: Verlagen
Op 09 feb 2011, 17:53 stelde je deze vraag:
Zelf iets gemaakt misschien of toch maar besteld ?
Is er al voortgang na al de handige tips hier ?Evan_s schreef:Ik heb het verlagingstopic op het oude forum maar weer eens doorgelezen, maar toch een (misschien domme) vraag:
Om de achterzijde van m'n Trabi (spiraalveren achter) te verlagen naar 10cm moet ik een 6cm verkorte veer monteren icm een 4cm mortere demper?
Zelf iets gemaakt misschien of toch maar besteld ?
Re: Verlagen
Het is me in ieder geval duidelijk geworden, maar heb nog niets besteld. Heeft ook geen haast.
Heb niet zo'n zin om een bladveer te laten verzenden, dus ligt er aan wanneer ik eens toevallig bij trabantwelt oid in de buurt ben of een treffen.
Heb niet zo'n zin om een bladveer te laten verzenden, dus ligt er aan wanneer ik eens toevallig bij trabantwelt oid in de buurt ben of een treffen.
Re: Verlagen
Lange termijn dus ... volgend jaar of zo .... 
Re: Verlagen
Mel, je zal versteld staan hoe snel het al volgend jaar is...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Verlagen
hmm ook ik zit me af te vragen hoe ik mijn trabantje lager ga krijgen...
bladveren is ook wel een nederlands adres voor, er is iemand die het voor caddy's doet.
geen idee of hij dat ook voor trabantjes kan..
http://www.sjaaksautoservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zit in lunteren.
als je op zijn naam zoekt in google icm met caddy enzo, dan kom je ook wel wat tegen over dat hij veren kan/laat aanpassen.
-edit-
heb em net maar gewoon ff mailtje gedaan.
bladveren is ook wel een nederlands adres voor, er is iemand die het voor caddy's doet.
geen idee of hij dat ook voor trabantjes kan..
http://www.sjaaksautoservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zit in lunteren.
als je op zijn naam zoekt in google icm met caddy enzo, dan kom je ook wel wat tegen over dat hij veren kan/laat aanpassen.
-edit-
heb em net maar gewoon ff mailtje gedaan.
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Verlagen
vind het bedrijf niet super professioneel overkomen als ik die voor-pagina lees, maargoed dat zegt niets over zijn werk-kwaliteit. Dus ja als hij goed werk levert, is het misschien een goeie tip 
Overigens kan in principe elke smid een verenpakket aanpassen, echter iemand met ervaring op dat vlak specifiek heeft zo z'n voordelen.
Overigens kan in principe elke smid een verenpakket aanpassen, echter iemand met ervaring op dat vlak specifiek heeft zo z'n voordelen.
Re: Verlagen
ja, hij heeft ook onder elke pagina staan dat hij beveiliging in zijn pand heeft...
zoon onbetrouwbaar volk die vw rijders? zal toch niet
trabantwelt levert voor 400 euro (en dan nog 30 euro verzenden) ook een compleet pakket met schokkers en "integrierter Sturzkorrektur"
en dan kun je tot 180mm verlaging..
maar weet niet of je je eigen veren dan in moet leveren? bij de meeste wel, maar zie het niet zo niet bijstaan... maar mijn duits is wat roestig
zoon onbetrouwbaar volk die vw rijders? zal toch niet
trabantwelt levert voor 400 euro (en dan nog 30 euro verzenden) ook een compleet pakket met schokkers en "integrierter Sturzkorrektur"
en dan kun je tot 180mm verlaging..
maar weet niet of je je eigen veren dan in moet leveren? bij de meeste wel, maar zie het niet zo niet bijstaan... maar mijn duits is wat roestig
Re: Verlagen
Bij de meeste leveranciers in Dld moet je de oude veren inleveren of de pfand betalen. Valt bij Trabantwelt nog wel mee, 30 euro extra bij aanschaf van een verlaagde en ingekorte bladveer. Je oude bladveer terugsturen kost waarschijnlijk evenveel. Bij Trabiteile is de pfand bijvoorbeeld alweer 50 euro...
Re: Verlagen
toch ist veel geld... maar je moet iets..
wel jammer, normaal zou ik gewoon een zwaardere spiraalveer zoeken, stuk afslijpen, korte stugge demper zoeken en gaan
wel jammer, normaal zou ik gewoon een zwaardere spiraalveer zoeken, stuk afslijpen, korte stugge demper zoeken en gaan
Re: Verlagen
Jij hebt zowel aan de voor- als achterzijde bladveren?
Re: Verlagen
jep
Re: Verlagen
Ik zie dat er bij het complete verlangingspakket niet bij staan. (Link).tijs schreef:maar weet niet of je je eigen veren dan in moet leveren? bij de meeste wel, maar zie het niet zo niet bijstaan... maar mijn duits is wat roestig
Zou je ze voor de zekerheid even moeten mailen.
Even wat anders; ik zie net dat Trabantwelt nu ook schroefsetjes heeft: link. Iets goedkoper dan Trabiteile.
Re: Verlagen
onderaan staat optionen, en daar kun je aangeven wat voor achteras je hebt.
Hinterachse Blattfeder
(+ 50,00 EUR)
is goed geld voor 2 schroefpootjes, ze zijn dan wel nieuw... maar ik zou toch eens kijken of je niet bij een polotje ofzo kan shoppen als dat ook past..
zijn 2e hands een heeeeel stuk goedkoper...
zien er wel degelijk uit!
Hinterachse Blattfeder
(+ 50,00 EUR)
is goed geld voor 2 schroefpootjes, ze zijn dan wel nieuw... maar ik zou toch eens kijken of je niet bij een polotje ofzo kan shoppen als dat ook past..
zijn 2e hands een heeeeel stuk goedkoper...
zien er wel degelijk uit!