Even uit het hoofd:
WHIMS lezen en weten waar je de nodige onderdelen* kunt krijgen voor het kraantje.
lege tank uitbouwen.
1 liter benzine erin, tankdop erop.
flink schudden
tank op zijn kant
Stand kraantje markeren en kraantje losdraaien (die bout F51-18 heeft aan de ene kant gewoon en aan de andere kant links draad)
tank boven een emmer laten uitdruipen.
benzine filteren en behandeling een paar keer herhalen, afhankelijk hoeveel troep je eruit spoelt.
kraantje uit elkaar halen en ook reinigen met carburateurreiniger of zoiets.
kraantje in elkaar zetten, indien nodig met nieuwe rubbers en pakkingen.
De lege tank even op zijn plaats leggen en uitvogelen onder welke hoek het kraantje ongeveer eronder moet zitten. (Tip: eerst de afstandbediening in het kraantje haken en dan de tank weer op zijn plaats zetten, andersom gaat niet lukken)
Tank weer boven de (lege) emmer, kraantje onder die hoek onder de tank vast draaien, kraantje op dicht draaien, benzine erin en bepalen hoe strak die twee stelschroeven moeten zitten. Je moet een balans vinden tussen soepel op Zu-Auf-Reserve draaien en niet lekken. Ik heb om het draad van die tweezijdige bout F51-18 wat gastape gedaan, dat dicht beter af. Mocht dat oplossen, zie ik dan wel weer.
Je begrijpt dat dit een goed geventileerd handschoenenklusje zal zijn.
*Misschien heb je aan de Dichtsatz genoeg. Als de waterzak blijft lekken: een aluminium zak eronder of een slangenklem er omheen.
1 niet werkende bougie
Re: 1 niet werkende bougie
Dankjewel!!!
Andries heeft e.e.a. voor mij gelukkig!
Andries heeft e.e.a. voor mij gelukkig!
Re: 1 niet werkende bougie
en.. nu een jaar later.. hoe staan de zaken er voor?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving