stofhoezen aandrijving

Lekke knalpot? Problemen met je Benzinetoevoer? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost!
Plaats reactie
even002

stofhoezen aandrijving

Bericht door even002 »

Hallo,

Ik constateer steeds weer, dat mijn trabant vet verliest aan de wielzijde van de aandrijflijn.
De aandrijfashoezen zijn heel, maar toch komt er waarschijnlijk tussen de aandrijfas en de hoes vet vrij.

Vorig jaar heeft de garage die de APK heeft uitgevoerd nieuwe of juiste afsluitbandjes geplaatst.
Dit was een gratis actie,en bestaat volgens mij alleen uit het monteren van bundel/kabelbinders om de buitenste kleine zijde van de aandrijfashoezen bakzijde.

Lang verhaal, maar vraag me nu het volgende af: :?:

De aandrijfashoezen aan de wielzijde draaien niet mee met de assen, dit is volgens mij ook juist.
Maar de aandrijfashoezen aan de bakzijde draaien wel mee, is dit tevens juist?

Alvast mijn dank.

Vriendelijke groet,

Frans
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Re: stofhoezen aandrijving

Bericht door eeuwige_student »

Aan je omschrijving te lezen heb je oude bipode aandrijving. Dan is dit juist. Het is al weer 15 jaar geleden dat ik die heb vervangen. Maar volgens mij zitten er tussen de as en de hoes plastic busjes. De oorzaak kan liggen aan het uitslijten van deze busjes, danwel de montage van het rubber. Maar het kan ook komen doordat er gewoon te veel vet erin zit. Dan gaat het er makkelijker uit. De moderne rubbers gaan trouwens minder lang mee dan de oude rubbers.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Re: stofhoezen aandrijving

Bericht door eeuwige_student »

Afbeelding

FF een plaatje gezicht. Ik had het goed! Tegen het plastic busje (dat uit 2 helften bestaat) hoort nog een dikke rubberen ring te zitten.

Een andere mogelijkheid is nog dat het gemonteerd is door iemand zonder kennis en dat er een universele, slecht passende hoes is gebruikt.
Plaats reactie