Ook mijn trabantje is aan nieuwe remcylinders toe.
Maar van welk merk?
Er zijn er al van nog geen tientje per stuk maar ook van bijna 30 euro.
Is duur altijd beter of kunnen die van een tientje ook goed zijn.
Het moet natuurlijk goed zijn maar het hoeft niet persee duur te zijn.
Er zullen ongetwijfeld trabantrijders zijn met de nodige ervaring, ik heb tenminste begrepen dat nieuwe remcylinders
na lange stilstand eerder regel dan uitzondering zijn.
B.v.d.
Remmen: welk merk?
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Re: Remmen
Hangt er van af hoeveel je rijdt.
Als je veel rijdt kun je met goedkopere remcilinders uit. Zolang ze regelmatig gebruikt worden gaat dat lang goed.
Rij je weinig kun je beter de duurdere pakken, die houden zich wat langer bij weinig gebruik.
Bij lange stilstand zijn ze vaak slecht inderdaad. Komt hoofdzakelijk door de gebrekkige (zegmaar geen) stof en vocht afdichting.
Er bestaat in elk geval voor de achterkant en bij simplex ook voorkant wel een mogelijkheid om beter beschermde cilinders in te bouwen die wel tegen langdurige stilstand kunnen.
Als je veel rijdt kun je met goedkopere remcilinders uit. Zolang ze regelmatig gebruikt worden gaat dat lang goed.
Rij je weinig kun je beter de duurdere pakken, die houden zich wat langer bij weinig gebruik.
Bij lange stilstand zijn ze vaak slecht inderdaad. Komt hoofdzakelijk door de gebrekkige (zegmaar geen) stof en vocht afdichting.
Er bestaat in elk geval voor de achterkant en bij simplex ook voorkant wel een mogelijkheid om beter beschermde cilinders in te bouwen die wel tegen langdurige stilstand kunnen.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Als je nog de oude Renak wielremcilinders er in hebt zitten, kun je ze naar Mallin sturen:
Bij het monteren een extra kwakje Remmenvet tussen cup en stofrubber verlengt ook de levensduur.
Mocht je ook een remleiding moeten vervangen: de lengtes vind je o.a. hier.
- Regenerierung von Rad- und Hauptbremszylinder, Bremsendienst:
Siegfried Mallin
Am Seifertsberg 225,
99628 Buttstädt OT Großbremsbach
Thüringen, Deutschland 036451/60440
Bij het monteren een extra kwakje Remmenvet tussen cup en stofrubber verlengt ook de levensduur.
Mocht je ook een remleiding moeten vervangen: de lengtes vind je o.a. hier.
Bedankt allebei, hier heb ik iets aan.
Hoe herken ik Renak en/of H5 wielremcylinders?
Staat er waarschijnlijk op?
Hoe herken ik Renak en/of H5 wielremcylinders?
Staat er waarschijnlijk op?
Is erin gegoten. Op het vlak dat tegen de ankerplaat zit, is veelal iets van een productiedatum ingeslagen.