Ring bij de Laufbolzen?
Ring bij de Laufbolzen?
Hoi, vers aangemeld op t forum want ik had een vraag. Ik zal me nog voorstellen in t voorstel topic.
Ik zit met n vraag, ben een p601 89 aan het opbouwen. Nu heb ik voor de ophanging voor alles nieuw gehaald, bij trabantwelt. Alleen komen de onderdelen die ik nu heb niet perse 100% overeen met de documentatie. Die onderste kunststof fusee bus… in de documentatie lijkt daar nog een ring tussen te zitten. Dus tussen bus en het aslichaam zeg maar. In de set die ik heb zat deze niet. Moet er nu wel of niet eentje tussen?
Iemand een idee?
Ik zit met n vraag, ben een p601 89 aan het opbouwen. Nu heb ik voor de ophanging voor alles nieuw gehaald, bij trabantwelt. Alleen komen de onderdelen die ik nu heb niet perse 100% overeen met de documentatie. Die onderste kunststof fusee bus… in de documentatie lijkt daar nog een ring tussen te zitten. Dus tussen bus en het aslichaam zeg maar. In de set die ik heb zat deze niet. Moet er nu wel of niet eentje tussen?
Iemand een idee?
Re: Ring bij de Laufbolzen?
Ps ik bedoel niet dat afdichtingsrubber met veer
Hoi Pieter, welkom hier.

Bedoel je op bouwgroep F11 nummer 19?
Een eventuele ruimte tussen schijf 19 en bus 20 wordt met vulringen opgevuld. Die staan zonder tekeningnummer in de lijst. Je moet die M14 kroonmoer onderaan tenslotte met 50 tot 73 Nm aandraaien, dan wil je er geen lucht tussen hebben zitten, anders knaai je de bovenste rand van de bus.
Wat zegt TW over zijn product? De beschrijving van de artikelen had van mij wat uitvoeriger gemogen, maar Frank Hofmann is de beroerdste niet om vragen te beantwoorden.

Bedoel je op bouwgroep F11 nummer 19?
Een eventuele ruimte tussen schijf 19 en bus 20 wordt met vulringen opgevuld. Die staan zonder tekeningnummer in de lijst. Je moet die M14 kroonmoer onderaan tenslotte met 50 tot 73 Nm aandraaien, dan wil je er geen lucht tussen hebben zitten, anders knaai je de bovenste rand van de bus.
Wat zegt TW over zijn product? De beschrijving van de artikelen had van mij wat uitvoeriger gemogen, maar Frank Hofmann is de beroerdste niet om vragen te beantwoorden.
Als je nummer 23 bedoelt: Die schijf spiegelt de bovenkant van de groene pertinaxbus. Nr 23 zit doorgaans zo goed aan het zwenklichaam vast, dat het (zeker als die pin er nog uit steekt) al snel lijkt alsof dat een deel van het zwenklichaam is. Als je het schoon zou stralen zul je zien dat schijf 23 en het zwenklichaam toch een ander metaal is.
Je kunt die schijf zonder problemen hergebruiken. Laat 'm lekker zitten, dan maak je 'm ook niet stuk.
Zet hier ook maar eens een foto van die fuseepin neer, want bij teveel corrosie moet die ook vervangen worden en die 'kegelkerbstift' nr 25 moet je wel van de goede kant eruit slaan*, bij voorkeur met een 7,8mm doorn, anders maak je het jezelf vooral moeilijk.
Je kunt die schijf zonder problemen hergebruiken. Laat 'm lekker zitten, dan maak je 'm ook niet stuk.
Zet hier ook maar eens een foto van die fuseepin neer, want bij teveel corrosie moet die ook vervangen worden en die 'kegelkerbstift' nr 25 moet je wel van de goede kant eruit slaan*, bij voorkeur met een 7,8mm doorn, anders maak je het jezelf vooral moeilijk.
O bedankt! Das duidelijk. Het is dus idd toch een los deel. Jammer dat ik dit te laat lees. Dacht dat ik een notificatie zou krijgen. Die kerfstift en pen gingen er goed uit alleen de nieuwe erin krijgen was een hel. Die inkeping op de nieuwe as was veel te ondiep. Oude was zeker 2mm dieper. Voordat ik erachter was had ik al flink lopen zweten. Uiteindelijk dieper geslepen en die stift erin geramd met veel te veel geweld, harde leerschool. Mss dat ik het nog eens na de apk opnieuw doe omdat deze kerfstiften redelijk mishandeld zijn nu. Losgaan zal die iig niet meer doen
Tw gaf een artikel nummer terug met een dikke ring met schuine kant trouwens. Dus als dit idd een los deel is klopt dit wel. Het is volgens hem sowieso geen deel van de set
Oja. Ik vond ook documentatie waar de ring 23 niet meer in staat
Ik had voor 1500€ besteld bij TW, ben de hele voorkant aan t reviseren inc schijfrem ombouw, heel gaaf om te doen. Ik ben best ervaren als sleutelaar maar soms loop je dan toch ff vast. Fijn dat jullie dit forum hebben, thanks!
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Je hebt toch wel de bussen met een ruimer pas gemaakt op de de fuseepinnen mag ik hopen? Sturen wordt anders erg lastig straks.
Aangezien je zegt veel geweld te hebben gebruikt om het in elkaar te krijgen.
Overigens, notificaties, die moet je zelf aanzetten door je op het onderwerp te abonneren.
Dat kan doormiddel van het moersleuteltje boven en onderaan het topic. Daar staat de mogelijkheid tot abonneren onder
Aangezien je zegt veel geweld te hebben gebruikt om het in elkaar te krijgen.
Overigens, notificaties, die moet je zelf aanzetten door je op het onderwerp te abonneren.
Dat kan doormiddel van het moersleuteltje boven en onderaan het topic. Daar staat de mogelijkheid tot abonneren onder

Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Daar lust ik wel een fotoreportage van!
Ik wil nog eens een keer een aantal Alpenpassen bedwingen, en dan lijkt me dat geen overbodige luxe.