Voor een volledige revisie van de carburateur komt wel iets meer kijken dan alleen maar de rubbertjes vernieuwen. Een eventuele speling op het asje van de gasklep hef je er bv. niet mee op. Bestel in elk geval niet bij de eerste de beste, er zijn relatief veel aanbieders van die setjes en ze kunnen in prijs en samenstelling aardig verschillen. Probeer een plastic vlotter te vermijden.
Als in de kraan het kurkje nu een rubber is, heb je nog het meeste baat bij een aluminium waterzak (schroefdraad M24x1) en een nieuwe rubberring A24x29. Wie nog met een originele grijze plastic waterzak rijdt, kan er maar beter een reserve bij hebben, en ook hier geldt dat je het schroefdraad vooraf moet controleren, er is Nachproduktion met andere spoed.
Zie ook https://www.trabantforum.nl/forum/viewtopic.php?t=2985
Carburator volgelopen
Re: Carburator volgelopen
LS.
Geen plastic vlotter ??
Zijn daar geen goede ervaringen mee ??
Ben benieuwd
Grt
Huub
Geen plastic vlotter ??
Zijn daar geen goede ervaringen mee ??
Ben benieuwd
Grt
Huub
Re: Carburator volgelopen
Ik heb iets te vaak gelezen dat er gedoe mee is. Meer dan met de oude koperen.
Re: Carburator volgelopen
Ok,
Welk gedoe Joost ???
Ik heb enkele maanden geleden mijn laatste vlotter gemonteerd...
Was aan het zoeken naar een/meerdere reserve...
Welk gedoe Joost ???
Ik heb enkele maanden geleden mijn laatste vlotter gemonteerd...
Was aan het zoeken naar een/meerdere reserve...
Re: Carburator volgelopen
Wat er bij anderen mis gaat, hou ik niet tot in detail bij. Ik heb voor mezelf ooit de conclusie getrokken liever de originele koperen vlotters te monteren. Misschien zijn de huidige plastic vlotters beter dan die waar ik indertijd over gelezen heb, wie zal het zeggen?
Al kan ik me voorstellen dat een plastic vlotter makkelijker indeukt of sneller los van zijn ophanging raakt of gevoeliger is voor (een andere) chemische inwerking dan de koperen, die je bij lekkage ook nog eens dicht kunt solderen.
Al kan ik me voorstellen dat een plastic vlotter makkelijker indeukt of sneller los van zijn ophanging raakt of gevoeliger is voor (een andere) chemische inwerking dan de koperen, die je bij lekkage ook nog eens dicht kunt solderen.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: Carburator volgelopen
plastic wil je inderdaad niet hebben. Zijn sneller lek, niet te repareren en gevoeliger voor de huidige benzine.. Tis nog niet zo erg als kurk of schuimrubber maar messing/koper vlotters gaan een stuk langer mee en je kunt ze met wat oefening nog repareren.
Overigens E10 wil je sowieso niet gebruiken maar dat tast messing/koper niet zo snel aan.
Gelukkig zijn ze nog nieuw te krijgen:
https://www.danzer-autoteile.de/schwimmer-fuer-vergaser-28hb.html
https://www.danzer-autoteile.de/schwimmer-vergaser-28h-1-1.html
Overigens E10 wil je sowieso niet gebruiken maar dat tast messing/koper niet zo snel aan.
Gelukkig zijn ze nog nieuw te krijgen:
https://www.danzer-autoteile.de/schwimmer-fuer-vergaser-28hb.html
https://www.danzer-autoteile.de/schwimmer-vergaser-28h-1-1.html
Re: Carburator volgelopen
En Funk heeft ze nog een euro goedkoper: https://p50-teile.de/search?type=product&q=schwimmer*