Technische inspectie
-
Trabant 601S 1987
Technische inspectie
Technische inspectie bij Rolling Dutchmen deze week:
Gebreken:
- Scheurtje in het gewei, zou zsm gelast moeten worden;
- Fusees, die bijgesteld zouden moeten worden;
- Twee lekkende schokbrekers;
- Gaatje in de achterpot.
Geschatte kosten: 250 euro (all in)
Voor het overige was men vol lof over de auto.
Groet van Roald, Enschede
Gebreken:
- Scheurtje in het gewei, zou zsm gelast moeten worden;
- Fusees, die bijgesteld zouden moeten worden;
- Twee lekkende schokbrekers;
- Gaatje in de achterpot.
Geschatte kosten: 250 euro (all in)
Voor het overige was men vol lof over de auto.
Groet van Roald, Enschede
Re: Technische inspectie
Dat scheurtje in het gewei idd snel aanpakken. Ik heb er wel eens een gezien waarvan de hele voortrein bewoog bij het remmen door een verrot gewei. Zo erg zal die van jou nog wel niet zijn, maar als je er niks aan doet .................
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Hoop dat het alleen bij dat scheurtje blijft, waar is hij gescheurd? Op de lasnaad of op een andere plek? Gewei wil nog wel eens van binnen uit roesten, dus in de gaten houden!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
Trabant 601S 1987
Inderdaad een lasnaad en zijwaarts ook sporen, die op mogelijke scheuring wijst. Rolling Dutchmen wil er een T-vormig stuk metaal op gaan lassen.
Zolang de rest van het gewei nog maar intact is, meestal is een scheur geen goed teken...
- trabant601
- Fusees, die bijgesteld zouden moeten worden
die kan je niet bijgesteld worden die zijn op en moeten vervangen woorden voor nieuwe.
die kan je niet bijgesteld worden die zijn op en moeten vervangen woorden voor nieuwe.
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Nou, om de speling tijdelijk op te heffen, kun je er een stukje bierblik tussen drukken, of een pasring meer/minder maar normaliter zou ik die dingen tich echt verNIEUWen... Iemand die zegt "even bijstellen".... naja, laat ik me daar maar openlijk niet over uit...
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat er te weinig vulplaatjes zitten waardoor er verticale speling op zit. Maar verder valt er niks aan af te stellen.
Ik neem aan dat voor deze prijs er nieuwe schokbrekers komen en een nieuwe achterdemper?
Ik neem aan dat voor deze prijs er nieuwe schokbrekers komen en een nieuwe achterdemper?
-
Trabant 601S 1987
Ja, er komen dan nieuwe schokbrekers en achterdemper.
Zal idd wel een vulplaatje zijn. Bij mijn apk heeft Salco (van de Rolling Dutchmen) ook één van mijn fusees bijgesteld met de vulplaatjes. Stuurgedrag is er beter van geworden.eeuwige_student schreef:Ik kan me voorstellen dat er te weinig vulplaatjes zitten waardoor er verticale speling op zit. Maar verder valt er niks aan af te stellen.
-
Trabant 601S 1987
Woensdag gaat de auto weer naar Oldenzaal. Hij krijgt er een gratis poetsbeurt bij, waarbij Salco zei dat ik mijn ogen niet zou kunnen geloven. Dat zal spannend worden.
Een van zijn medewerkers woont bij mij om de hoek, hij haalt de Trabi 's ochtends op en komt hem 's avonds in nieuwstaat weer terugbrengen.............
Ben heel benieuwd.
Roald, Enschede
Een van zijn medewerkers woont bij mij om de hoek, hij haalt de Trabi 's ochtends op en komt hem 's avonds in nieuwstaat weer terugbrengen.............
Ben heel benieuwd.
Roald, Enschede
is het niet veel leuker om zelf aan je trabant te knutselen?
maar eh, inmiddels de problemen al verholpen?