Stuur rechtzetten
Stuur rechtzetten
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn stuur van mijn trabi rechtzet?
Het staat scheef als ik rechtdoor rij.
Ik weet dat dit onder de auto gebeuren moet.
Maar voor ik overal aan draai,hoor ik het graag ,want hij rijdt nu trillingsvrij.
Het staat scheef als ik rechtdoor rij.
Ik weet dat dit onder de auto gebeuren moet.
Maar voor ik overal aan draai,hoor ik het graag ,want hij rijdt nu trillingsvrij.
601 of 1.1, met een trabant kan je overal heen.
Re: Stuur rechtzetten
Dat zal moeten gebeuren door het verstellen van de stuurkogels... Normaliter zetten ze bij het uitlijnen het stuur recht... Nadeel van het trabantstuur is dat het geen spievertanding heeft en dus niet in elke willekeurige stand gezet kan worden, bij de wartburg kan dat wel. Dus er zit niets anders op dan het verstellen van de stuurkogels of misschien het stuurhuis.
Grote kans is dan wel dat hij niet meer recht stuurt en gaat trillen, dus je weer moet (laten) uitlijnen.
Grote kans is dan wel dat hij niet meer recht stuurt en gaat trillen, dus je weer moet (laten) uitlijnen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Wat dat betreft kan je beter wartburg rijden 

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
hoe je hem moet en kan verstellen is afhankelijk van het aantal graden dat die uit het lood staat!
Als ik rechtuit rij staat ie zoals op de foto.
- Bijlagen
-
- imagesCAH7TP2O.jpg (8.93 KiB) 197 keer bekeken
- trabant601
even goed uitlijnen dan moet hij weer recht staan .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Heb je hem zelf uitgelijnt? Normaliter zetten ze eerst je stuur recht en dan gaan ze uitlijnen... tenminste hier bij de Euromaster. Wat me er aan herinnert om voor de Burg nog even een afspraak te maken...
Trabant 601, HP750 anhänger
Als de wielen op dit moment goed uitgelijnd staan, kun je de stuurkogels (in dit geval) links verder uitdraaien, en rechts even ver indraaien. Let wel dat de schroefrichting van de stuurkogels tegengesteld is aan de conventionele schroefrichting.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Bij goed uitlijnen zetten ze idd ook het stuur recht. Dus dat is niet goed gebeurd. Er zijn nu twee opties. Of te wel doen zoals Evan zegt. In dat geval kan je het stuur recht krijgen. Nadeel is dat de uitlijning toch iets veranderd als je je vertelt. De andere optie is de stuurpen uit het stuurhuis te halen en een tandje verschoven terug te zetten.
ENIGE goede oplossing is dus : .... terug naar de uitlijnbank.... of het accepteren Mark...
Kan dat dan Frank?eeuwige_student schreef: De andere optie is de stuurpen uit het stuurhuis te halen en een tandje verschoven terug te zetten.
Dat kan prima, heb er ook ervaringen mee. Maar daarna zul je waarschijnlijk nog steeds een beetje aan de stuurkogels moeten schroeven.
idd kan prima, maar dan moeten je moertjes niet te lang zijn..