Vrijloop op 3e versnelling
Re: Vrijloop op 3e versnelling
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- trammelanto
Ach een ritje in de heuvels van het Limburgse land kan al spannend genoeg zijn voor degenen met een niet-uitschakelbare vrijloop in de 3e versnelling. En was er niet een ondernemer in Nederland die een echte berg wil gaan opwerpen ergens in de buurt van Breda?!? Dus pas maar op, want voordat je het weet
En niet mogen afremmen op de tweetaktmotor.... dan zouden al mijn tweetakten ondertussen overleden moeten zijn
. Dat beetje motorrem wat een tweetakt geeft is soms net hetgeen je nodig hebt om te remmen of het geheel netjes op de weg te houden. Op een tweewielige tweetakt ga je dat pas echt snappen.
Ik lees graag hoe e.e.a. is verlopen met de ombouw!
gr
marco
En niet mogen afremmen op de tweetaktmotor.... dan zouden al mijn tweetakten ondertussen overleden moeten zijn
Ik lees graag hoe e.e.a. is verlopen met de ombouw!
gr
marco
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
N.m.m. is de enige reden voor de vrijloop: als het blok vastslaat (en dus de hele voortrein blokkeert) ontkoppelen van de auto.trabart schreef:sorry ... maar is (langdurig) remmen op de motor niet erg slecht met tweetakt ivm mindere smering .. ? Dat is volgens mij het hele idee achter de vrijloop ook ...
Ik heb dat ook gevonden in diverse boekwerken zo beschreven gevonden.
Al die andere ideen lijken dus niet waar ...
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
sjah, ik zie overal wel logica in .. maar wat ik aanhaalde was puur wat ik ooit heb gehoord, en de logica erachter begreep ik wel dus jah... dan ben ik goedgelovig 
Er worden ZO veel sprookjes verteld (hier ook hoor) .... 
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
jup ... disney is er niets bij 
Ehm... is daar de koppelingsplaat niet voor? Als het blok vast zou slaan (en dat gebeurt vast niet altijd in zijn 4 met vrijloop), neem ik aan dat de koppeling zodanig belast zou worden door de bak dat deze dan zou breken. Althans, lijkt mij het meest logische.mel schreef:N.m.m. is de enige reden voor de vrijloop: als het blok vastslaat (en dus de hele voortrein blokkeert) ontkoppelen van de auto.trabart schreef:sorry ... maar is (langdurig) remmen op de motor niet erg slecht met tweetakt ivm mindere smering .. ? Dat is volgens mij het hele idee achter de vrijloop ook ...
Ik heb dat ook gevonden in diverse boekwerken zo beschreven gevonden.
Al die andere ideen lijken dus niet waar ...
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Als er geen vrijloop zou zijn, zou er inderdaad iets anders het moeten begeven, namelijk het zwakste punt. Door de vrijloop heb je dan geen extra schade.
Anderzijds, bij een wartburg (en ook bij de p70) heb je een uitschakelbare vrijloop op alle versnellingen. Dus kan ik me voorstellen dat er meer redenen aan de vrijloop zitten!
Anderzijds, bij een wartburg (en ook bij de p70) heb je een uitschakelbare vrijloop op alle versnellingen. Dus kan ik me voorstellen dat er meer redenen aan de vrijloop zitten!
- trammelanto
Ach redenen voor een vrijloop zijn er genoeg. Maar ik vraag me ondertussen wel af wat de voortgang is van het project waardoor deze discussie ontstond?!?
Groet,
Marco
P.S. Stof tot denken: waarom hebben hoofdzakelijk meer-cilinderige tweetakten een vrijloop.....
Groet,
Marco
P.S. Stof tot denken: waarom hebben hoofdzakelijk meer-cilinderige tweetakten een vrijloop.....
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
ben er nog niet mee begonnen, vanwege verhuizing... komt komende winter wel.