uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
- TrabiFreak
- Erelid
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
maar die mag er voor de apk niet bepaald op blijven zitten....
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
dit gaat goed voor de APK, tot nu toe geen problemen mee gehad
je moet wel zorgen dat je de decibels laag houdt
de uitlaat heeft nog nooit aan de grond gezeten
ik woon in een wijk met alleen maar verkeersdrempels
en dat met een verlaagde bladveer van 140 mm
je moet wel zorgen dat je de decibels laag houdt
ik heb nu eerder last dat ik met mij sleepoog aan de motorsteun de grond raakmodedit schreef:Niet meer werkende foto verwijderd
de uitlaat heeft nog nooit aan de grond gezeten
ik woon in een wijk met alleen maar verkeersdrempels
en dat met een verlaagde bladveer van 140 mm
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Niet elke reso pijp is geschikt hè. Bij een verkeerde kromming of vorm krijg je terugslag van de gassen en dat is dan juist schadelijk voor je blokje.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??
als ik bijv. deze http://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuning/Tuning-Motor+Abgasanlage/Vorschalldaempfer-ohne-Heizung-Trabant-601::658.htmldemper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??
als ik bijv. deze http://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuning/Tuning-Motor+Abgasanlage/Vorschalldaempfer-ohne-Heizung-Trabant-601::658.htmldemper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Lijkt wel een ouderwetse p50 voorpot.
De 'echte' tuningspijp voor 36pk heeft een punt aan een kant zitten, ook zonder buitenmantel.
De buitenmantel is er wel makkelijk af te pellen met een slijptol, vaste hand, precisie en geduld. scheelt denk ik zo'n 5 centimeter. Zal het eens opmeten, ik heb een gewone en een gepelde hier liggen. Wordt wel even graven, want hij ligt in een stapel a la systeem van de Ludolfs
De 'echte' tuningspijp voor 36pk heeft een punt aan een kant zitten, ook zonder buitenmantel.
De buitenmantel is er wel makkelijk af te pellen met een slijptol, vaste hand, precisie en geduld. scheelt denk ik zo'n 5 centimeter. Zal het eens opmeten, ik heb een gewone en een gepelde hier liggen. Wordt wel even graven, want hij ligt in een stapel a la systeem van de Ludolfs
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Met die echte tuningspijp bedoel je toch niet die spitzbuhle die bijv. bij LDM of Trabiteile te koop is?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Ik bedoel inderdaad de standaard tuningspijp, met puntje er aan en een grote diameter pijp.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
maar dan moet je nog steeds onder je draagarm door
en dat is nou net het probleem met een verlagingsbladveer
en ik heb nog nooit kunnen begrijpen als je zo'n tuningpijp monteerd met een een grotere diameterpijp
daar komt een tussenpijp die verloopt van de grote diameter naar de standaard diameter hoe dit dan nog het positieve effect op vermogen zou kunnen beinvloeden
een 2-takt heeft een uitlaat ( expansie ) de drukgolf die onstaat werkt als kleppen bij een 4-takt ( vermogen )
als je na de tuningsdemper de boel gaat knijpen hef je de werking op
en dat is nou net het probleem met een verlagingsbladveer
en ik heb nog nooit kunnen begrijpen als je zo'n tuningpijp monteerd met een een grotere diameterpijp
daar komt een tussenpijp die verloopt van de grote diameter naar de standaard diameter hoe dit dan nog het positieve effect op vermogen zou kunnen beinvloeden
een 2-takt heeft een uitlaat ( expansie ) de drukgolf die onstaat werkt als kleppen bij een 4-takt ( vermogen )
als je na de tuningsdemper de boel gaat knijpen hef je de werking op
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??
als ik bijv. deze http://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuning/Tuning-Motor+Abgasanlage/Vorschalldaempfer-ohne-Heizung-Trabant-601::658.html demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
-
ROnderstal
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28 mar 2011, 16:28
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
De uitlaat waarnaar verwezen word lijkt een standaard uitlaat zonder verwarming te zijnmel schreef:De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??
als ik bijv. deze http://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuning/Tuning-Motor+Abgasanlage/Vorschalldaempfer-ohne-Heizung-Trabant-601::658.html demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
maar is zo'n demper toegestaan voor de openbare weg ivm de herrie?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid
Als de demper niet dempt, is het geen demper. Dan kun je hooguit een put ermee dempen.