Haiko schreef:Ah, en het enige wat wij nog moeten verbouwen is het kippenhok, die staat nu pal voor de 2e garagedeur... en mijn 601 zal daar de komende winter toch echt wel gestald gaan worden
Sterkte met het vele werk (ik kan er ook over meepraten hoor )
Zo, ik ben bijna toe aan het knutselen aan de 36ps motor in mijn 601. Maar Mel, 1 vraagje, jij had het over de ontsteking op 2.2mm zetten. Waar baseer je die gegevens op? Ga het zeker proberen, maar ben benieuwd hoe je aan deze waardes komt.
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Mel ... Het is toch goed om interesse te tonen in het waarom en niet klakkeloos over te nemen wat mensen beweren ??? Zo blijft kennis ook bestaan, in plaats van dat over 50 jaar nog trabantjes rijden, een enkeling nog weet hoe hij afgesteld moet worden maar niemand het uit kan leggen, omdat jij en de motorbouwer dood zijn....
Sowieso ... Er zijn ook zat mensen die heel veel roepen om interessant over te komen. Die kunnen het dan ook niet goed uitleggen hoe of wat, of er komt een lulverhaal van hier tot tokyo.
Hoe dan ook .. op die manier hoef je toch niet te reageren ? Laten we elkaar respectvol behandelen ..
Sinds een paar dagen ben ik weer actief op dit forum.... helaas ben ik al erg veel 'Popcorn-momentjes" tegengekomen. Kom op forummers, hou het gewoon een beetje gezellig!
terug naar het Topic.
groet
marco
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Okay, ik zal de onsteking eens op 2.2m proberen en mijn bevindingen dan hiero ff melden, Misschien is dat de oplossing voor het pingelen, wie weet. Ik vraag alleen waarom, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben...
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
trammelanto schreef:Sinds een paar dagen ben ik weer actief op dit forum.... helaas ben ik al erg veel 'Popcorn-momentjes" tegengekomen. Kom op forummers, hou het gewoon een beetje gezellig!
@Mel, verder nog iets gewijzigd,bijv. aan de instelling. Ik ga binnenkort eindelijk met die van mij aan de slag. Ontsteking eerst dan maar op 2.2 zetten en de korte versnellingsbak inbouwen. Dan ook eens kijken of ik de motor goed aan het lopen krijg met de 30mm Vergaser.
Zo... eindelijk heb ik vergelijkingsmateriaal, dwz en standaard 26ps blokje ernaast. Wat me opviel tijdens het wisselen van de voet-en koppakkingen was dat beide koppen 2.5mm zijn afgevlakt t.o.v. de originele. Ook het uitlaatspruitstuk heeft 2 grotere doorvoeren. vergaser-spruitstuk heeft een diameter van 30mm, net als mijn gemodificeerde vergaser. De vergaser die bij het 36ps blokje kwam is een 28mm vergaser.
Ik had al eerder geprobeert de motor met de 30mm vergaser te laten lopen, maar dat ging niet lekker. Misschien dat toch een lekke voetpakking hier mee te maken had. Nu nog de ontsteking opnieuw afstellen, op advies van Mel beide cylinders op 2.2mm voorontsteking. Dan zal het nog een kwestie worden van de juiste vergaser-afstelling vinden.
Ik gebruik nu standaard Trabant bougies, moet ik die evt nog vervangen voor andere? En de brandstof-olie verhouding, moet die een andere dan mijn 1:40 hebben?