Wat is de dikte van een nieuw koppelingsdruklager? Ik heb hier eentje liggen, die heeft nog 10mm "belag".
Gemeten vanaf de bovenkant tot aan de ring waarin hij geperst zit.
Kan ik die gerust gebruiken, of zit ie aan de grens van vervangen?
Koppelingsdruklager
Koppelingsdruklager
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Koppelingsdruklager
Als de hele koolring weg is moet je hem vervangen (die koolringen waren los verkrijgbaar ...)!
Die kan nog heel wat kilometers mee, eer die 10 mm weg zijn.
Thanx, dan ga ik die gebruiken op mijn nieuw versnellingsbak! (korte overbrenging)
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om meteen de complete koppelingsset te vervangen door een nieuwe set.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Nou, die koppeling an de motor heeft nog maar 30.000 gelopen en bovendien is het een "voor 36ps" geschikte plaat. Uiteraard zal ik bij inbouw van de nieuwe bak de hele zooi nakijken en beoordelen. Maar vermoed dat alles nog wel even mee kan.