Trabant p60
Trabant p60
Ik denk er aan om een p60 te kopen. Echter zit er nog al wat werk aan deze auto.
Ik vraag me af hoe makkelijk het is om aan nieuwe onderdelen o.a. kokerbalken te komen is en zo ja hoe?
Ik vraag me af hoe makkelijk het is om aan nieuwe onderdelen o.a. kokerbalken te komen is en zo ja hoe?
Re: Trabant p60
informeer eens bij Andries...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Idd, heb hier heel wat onderdelen vergaard voor P50 en P50,
alleen kokerbalken heb ik niet. Dat wordt nieuw (laten maken).
alleen kokerbalken heb ik niet. Dat wordt nieuw (laten maken).
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- trabant601
ik heb het nog wel liggen .
Trabant service soest
Trabant service soest
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Kokerbalken laten maken Huh.. Nergens voor nodig.. Dat stukje blik ligt echt bij sommigen mensen in DLD per tien in een dozijn in de kelder.
En anders hier http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/B ... fae2c9e598
En dit is wslk niet de goedkoopste site, maar ze er voor na laten maken kan absoluut niet.
Ook voor een p60 zijn er ook nog voldoende onderdelen, maar wil jij je auto helemaal origineel hebben en heb je niet alle onderdelen in redelijk staat aan je auto zitten, dan zul je dingen tegenkomen waar je de hoofdprijs voor moet betalen, of moet kiezen voor repro. Motorisch en ophanging kan gewoon allemaal uitgewisseld worden met 601. De p60-specifieke zaken kunnen problematisch zijn.
Hier kun je bv al het rubberwerk kopen. http://www.waltermisselwitz.de/601/0109_P50_60.pdf
Het langrijkste is de staat van de basis en hoe handig ben je zelf. Kokerbalken zijn wel het laatste probleem.
En anders hier http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/B ... fae2c9e598
En dit is wslk niet de goedkoopste site, maar ze er voor na laten maken kan absoluut niet.
Ook voor een p60 zijn er ook nog voldoende onderdelen, maar wil jij je auto helemaal origineel hebben en heb je niet alle onderdelen in redelijk staat aan je auto zitten, dan zul je dingen tegenkomen waar je de hoofdprijs voor moet betalen, of moet kiezen voor repro. Motorisch en ophanging kan gewoon allemaal uitgewisseld worden met 601. De p60-specifieke zaken kunnen problematisch zijn.
Hier kun je bv al het rubberwerk kopen. http://www.waltermisselwitz.de/601/0109_P50_60.pdf
Het langrijkste is de staat van de basis en hoe handig ben je zelf. Kokerbalken zijn wel het laatste probleem.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
en anders heb ik nog een bijna 100% harde carosserie voor je, waar je alle onderdelen op kunt overzetten.
75 euro mag je hem hebben, dat is wat ik heb betaald ervoor.
bijna 100% is dus niet 100% toch?trabart schreef:en anders heb ik nog een bijna 100% harde carosserie voor je, waar je alle onderdelen op kunt overzetten.
liever gelast
als geleased
als geleased
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
Jan, dat klopt als een bus .. ! Dat is inderdaad de betekenis van "bijna" 
Kokers zijn hard, maar achter spatborden (zitten los) is beetje laswerk. En dat is echt maar een beetje, vandaar ..!
Kokers zijn hard, maar achter spatborden (zitten los) is beetje laswerk. En dat is echt maar een beetje, vandaar ..!
Bedankt voor de reacties, ik ben nog steeds aan het overwegen.
Ik heb een begroting gemaakt maar vind de kosten wel erg aan de hoge kant. Wat zou je gemiddeld voor een restauratie kwijt zijn?
Ik heb een begroting gemaakt maar vind de kosten wel erg aan de hoge kant. Wat zou je gemiddeld voor een restauratie kwijt zijn?
Kosten aan de hoge kant.. Tja, Je moet je dan maar eerst eens de vraag stellen wat is restaureren.
Auto kopen in welke staat dan ook. Kosten 500- 1000 euri. Auto laten lassen een paar rotte plekjes en je bent zo een paar honderd euro verder, kun je het zelf is altijd goedkoper. (en volgens mij kun jij niet lassen)
De auto laten stralen en primeren loopt zo boven de 1000 euris uit. Auto laten spuiten 1500 tot 2000 euri kun je zo rekenen. Wil je dan de binnenbekleding en de stoelen en bank ook laten bekleden. 750 euro is een mooie prijs. Al je losse onderdelen laten stralen en spuiten wer een paar honderd euri's.
Nieuwe rubberwerk voor je hele auto dat zijn ook weer 150 - 200 euro. Motor en versnellingsbak revisie een honder of 750 ben je zo verder.
Als ik alles zo bij elkaar op tel zit je zo aan een duizend of 6 en dan mag je niet eens klagen.
Kortom je moet het willen. Maar goedkoop gaat het niet worden.
Auto kopen in welke staat dan ook. Kosten 500- 1000 euri. Auto laten lassen een paar rotte plekjes en je bent zo een paar honderd euro verder, kun je het zelf is altijd goedkoper. (en volgens mij kun jij niet lassen)
De auto laten stralen en primeren loopt zo boven de 1000 euris uit. Auto laten spuiten 1500 tot 2000 euri kun je zo rekenen. Wil je dan de binnenbekleding en de stoelen en bank ook laten bekleden. 750 euro is een mooie prijs. Al je losse onderdelen laten stralen en spuiten wer een paar honderd euri's.
Nieuwe rubberwerk voor je hele auto dat zijn ook weer 150 - 200 euro. Motor en versnellingsbak revisie een honder of 750 ben je zo verder.
Als ik alles zo bij elkaar op tel zit je zo aan een duizend of 6 en dan mag je niet eens klagen.
Kortom je moet het willen. Maar goedkoop gaat het niet worden.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
ja wacht even ... er zijn heel wat andere alternatieven om de hobby leuk te houden... !
Jij beschrijft de kosten van een museumstuk in wording ... ik denk dat je voor heel veel minder een auto LEUK kunt opknappen en technisch in orde maken ... Of heb jij 6000 euro in je trabi gestoken zelf ??
Jij beschrijft de kosten van een museumstuk in wording ... ik denk dat je voor heel veel minder een auto LEUK kunt opknappen en technisch in orde maken ... Of heb jij 6000 euro in je trabi gestoken zelf ??
@ natuurlijk kan het voor minder, heel simpel hoe meer je zelf kan hoe minder het hoeft te kosten. Maar ik heb gewoon wat realistische prijzen neergezet en enkele zijn daarbij al vriendenprijsjes. Je kunt nog veel hoger gaan zitten, velgen stralen nieuwe banden en dat soorten zaken heb ik nog niet eens benoemd.
Mijn auto heeft idd wel rond die prijs gezeten, en ik durf mijn auto ook wel een klein museumstuk te noemen. de taxatie waarde ligt gelukkig nog een paar duizend hoger.
Mijn auto heeft idd wel rond die prijs gezeten, en ik durf mijn auto ook wel een klein museumstuk te noemen. de taxatie waarde ligt gelukkig nog een paar duizend hoger.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
oke, dat ziet er inderdaad heel erg goed uit ...
Maar, je kunt bijv. stralen weglaten, en het doen met een staalborstel en hulp van wat vrienden, owatrol etc. en een kwast / roller en vervolgens ook lakken met een roller, dan valt al veel weg ... Alleen vervangen wat nodig is qua techniek ipv gewoon alles, en het scheelt weer veel ... Ik bedoel maar, dat het gros van de trabantrijders GEEN trabi heeft in de staat van de jouwe, en waar die alles aan heeft laten doen. De meesten doen zelf wat ze enigszins zelf lukt, daarvoor is het ook een hobby.
Niet dat Rob een verkeerd beeld krijgt .. daarom zeg ik het.
Maar, je kunt bijv. stralen weglaten, en het doen met een staalborstel en hulp van wat vrienden, owatrol etc. en een kwast / roller en vervolgens ook lakken met een roller, dan valt al veel weg ... Alleen vervangen wat nodig is qua techniek ipv gewoon alles, en het scheelt weer veel ... Ik bedoel maar, dat het gros van de trabantrijders GEEN trabi heeft in de staat van de jouwe, en waar die alles aan heeft laten doen. De meesten doen zelf wat ze enigszins zelf lukt, daarvoor is het ook een hobby.
Niet dat Rob een verkeerd beeld krijgt .. daarom zeg ik het.
ik ben bezig met die witte van mij,
maar kan je zeggen als je het goed wil doen tikt het wel aan hoor.
tuurlijk kan je hier en daar wel bezuinigen maar geloof kost zeker geld.
en zoals eerder gezegd hier kanje gebruikte spullen nemen maar schuren spuiten kost ook weer een paar centen,
je bent zo een 2000 euro verder en daar ben je sneller dan je wenst.
wat ik doe ik smeer het gewoon uit over een jaar dan gaat het iets makkelijker denk ik.
moet er wel bij zeggen ik rijd een trabant dus ik heb geen haast.
maar kan je zeggen als je het goed wil doen tikt het wel aan hoor.
tuurlijk kan je hier en daar wel bezuinigen maar geloof kost zeker geld.
en zoals eerder gezegd hier kanje gebruikte spullen nemen maar schuren spuiten kost ook weer een paar centen,
je bent zo een 2000 euro verder en daar ben je sneller dan je wenst.
wat ik doe ik smeer het gewoon uit over een jaar dan gaat het iets makkelijker denk ik.
moet er wel bij zeggen ik rijd een trabant dus ik heb geen haast.
liever gelast
als geleased
als geleased