ik heb dit bericht met argusogen gelezen, want naar mijn mening en ervaring op het tunen van tweetakten is dit onmogelijk, de 200 km grens is al niet haalbaar met het bestaande 600 cc 2 cilinder 2 takt blok
de informatie wordt zelf in duitsland zo door de pers beschreven ( reuters)
na veel zoeken ben ik het volgende tegengekomen en bevestigde mijn gevoel geheel
kijk en oordeel zelf http://www.urland-trabant.de
desondanks blijft het een leuk gegeven
ik ga eerst een nieuwe uitlaat/demper maken achter de expansie , die voor het rechter achterwiel moet eindigen
in ga vanaf de expansieuitlaat met een rvs flexibele uitlaatbuis onder auto en deze komt op een absorptiedemper van een honda cr500
( 500cc 2-takt met 65 pk bouwjaar rond 1990 )
op de plek aan de achterkant van de auto waar nu nog de oude uitlaat uitkomt wil ik een achteruitrijlamp gaan maken
( mistlamp peugeot 206 modificeren met wit glas en dito lamp 21 watt )
foto's volgen
het nieuwe blok moet even op zich laten wachten ( nog even sparen en onderdelen verzamelen )
en moet me nog verder verdiepen in de gasafdichting van de krukaskamers , of deze nog te verbeteren is