Hoe krijg je een Trabant warm van binnen.
Re: Hoe krijg je een Trabant warm van binnen.
Misschien ook een idee:
http://www.ebay.de/itm/Wartburg-12V-Hei ... 0783473113" onclick="window.open(this.href);return false;
(ook de opties bovenin het scherm)
http://www.ebay.de/itm/Wartburg-12V-Hei ... 0783473113" onclick="window.open(this.href);return false;
(ook de opties bovenin het scherm)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Ik wist dat dit al eerder langs was gekomen en zie: Ook Heinkeltje had het 's morgens koud. HIj is zeer drastisch te werk gegaan, menigeen zal het overdreven hebben gevonden, maar in deze net-geen-elfstedendagen lacht hij ons lekker uit.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Een paar jaar geleden kwam je op ebay diverse ombouwsets tegen om een computerventilator tussen de verwarmingsbuizen te zetten om bij lage toeren ook warmte te krijgen. Ik zie ze echter nu nooit meer. Ik weet niet of dit komt doordat de afzet als gevolg van de dunnere trabantpopulatie niet meer economisch verantwoord is, of dat het komt omdat het niet werkt.
- Hendricus0251
Als ik normaal rij bij normale temperaturen dan is het binnen 20 min warm in de auto.
en dan staat de verwarmings klepmeestal half open en soms ook dicht.
alleen bij min 17 duurt het langer.
warm word i alleen als je een tijdje achterelkaar 80 a 90 km per uur rijd.
Ik denk dat een dicht gekoolde voordemper ook voor problemen kn zorgen, maar mijn trabant loopt probleemloos 115km peruur, dus daar geloof ik niet in.
er zit een dikke rubbere slang zonder klemmen ingeklemt tussen de gril en de klep.
en er lopen wat alluminium slangen van af het uitlaat spruitstuk naar naar de klep.
er komt wel degelijk bij min 17 warme lucht de cabine in, maar dat is gewoon te weinig om bij min 17 de cabine op 20 graden te krijgen.
ik vind het bij dit soort type auto's niet echt ongewoon dat het bij dergelijke lage temperaturen niet warm word in de auto.
een trabant motor is maar een klein motortje.
en ook mijn MZ w
blijft bijn deze temperaturen veel kouder.
als het buiten erg koud is, bijft de motor ook veel kouder, en word er gewoon veel minder wartme lucht de cabine ingeblazen.
Ik weet niet of ik het oude type heb of het nieuwe.
ik ga een foto maken, en dan zul je het allemaal zien.
ik denk als je alles na loopt zoals haiko zecht dat het allemaal wat scheeld.
Ik denk ook dat als je er echt warmpjes bij wilt zitten, je gewoon een watergekoelde motor in een auto moet hebben.
Als die niet warm word dan leg je een plaat karton voor de radiator.
werkt perfeckt bij mijn vroegere renault
ik ga wel kijken wat ik aan die verwarming kan doen.
en dan staat de verwarmings klepmeestal half open en soms ook dicht.
alleen bij min 17 duurt het langer.
warm word i alleen als je een tijdje achterelkaar 80 a 90 km per uur rijd.
Ik denk dat een dicht gekoolde voordemper ook voor problemen kn zorgen, maar mijn trabant loopt probleemloos 115km peruur, dus daar geloof ik niet in.
er zit een dikke rubbere slang zonder klemmen ingeklemt tussen de gril en de klep.
en er lopen wat alluminium slangen van af het uitlaat spruitstuk naar naar de klep.
er komt wel degelijk bij min 17 warme lucht de cabine in, maar dat is gewoon te weinig om bij min 17 de cabine op 20 graden te krijgen.
ik vind het bij dit soort type auto's niet echt ongewoon dat het bij dergelijke lage temperaturen niet warm word in de auto.
een trabant motor is maar een klein motortje.
en ook mijn MZ w
blijft bijn deze temperaturen veel kouder.
als het buiten erg koud is, bijft de motor ook veel kouder, en word er gewoon veel minder wartme lucht de cabine ingeblazen.
Ik weet niet of ik het oude type heb of het nieuwe.
ik ga een foto maken, en dan zul je het allemaal zien.
ik denk als je alles na loopt zoals haiko zecht dat het allemaal wat scheeld.
Ik denk ook dat als je er echt warmpjes bij wilt zitten, je gewoon een watergekoelde motor in een auto moet hebben.
Als die niet warm word dan leg je een plaat karton voor de radiator.
werkt perfeckt bij mijn vroegere renault
ik ga wel kijken wat ik aan die verwarming kan doen.
Op het Duitse Pappenforum is een soortgelijk draadje aan de gang. Sommige opperen om een PC ventilator tussen de rubberenbuis te doen (warme lucht toevoer vergroten). Dit schijnt te helpen. Ook zou je meer warmte stroming krijgen door de raampje op een kiertje te zetten.
-
heinkeltje
koud he smorgens gaat inderdaad wel erg ver,maar ik heb het lekker warm in mijn trabant.
bij mij was het zo dat ik de uitlaat en de doorstroom verbeterd heb en dit leverd een grote winst op qua hoeveelheid warme lucht en de lucht is ook veel warmer geworden.
ook heb ik de luchtdoorstrooming van het uitlaatspruitstuk sterk verbeterd.
Wil je dit aan den lijve ondervinden, kan zeker als je gewoon aankomt in het dorpje Zeeland.
De koffie staat klaar.
Inderdaad tip 1 2 en 3 van de eeuwige student zijn zo gek nog niet.
Breng gelijk een uitlaatspruitstuk mee en dan kunnen we dat gelijk even aanpassen.
hulp of tips nodig je mag me altijd raadplegen.
groetjes van marcel oftewel heinkeltje.
bij mij was het zo dat ik de uitlaat en de doorstroom verbeterd heb en dit leverd een grote winst op qua hoeveelheid warme lucht en de lucht is ook veel warmer geworden.
ook heb ik de luchtdoorstrooming van het uitlaatspruitstuk sterk verbeterd.
Wil je dit aan den lijve ondervinden, kan zeker als je gewoon aankomt in het dorpje Zeeland.
De koffie staat klaar.
Inderdaad tip 1 2 en 3 van de eeuwige student zijn zo gek nog niet.
Breng gelijk een uitlaatspruitstuk mee en dan kunnen we dat gelijk even aanpassen.
hulp of tips nodig je mag me altijd raadplegen.
groetjes van marcel oftewel heinkeltje.
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
- Hendricus0251
een foto zoals gevraagd in de motor kap.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Als het dempermateriaal vol zit, loopt de auto nog even hard. Alleen de verwarming werkt minder goed. Bij een trabantverwarming werken alle beetjes samen tot een goede verwarming. Dus dit zal zeker een facet zijn dat meespeelt.Hendricus0251 schreef: Ik denk dat een dicht gekoolde voordemper ook voor problemen kn zorgen, maar mijn trabant loopt probleemloos 115km peruur, dus daar geloof ik niet in.
Aan de foto´s te zien is het een moderne verwarming*, van het laatste soort. Heb je al gekeken naar het rubber tussen het koelblik en de ommanteling van het spruitstuk?
Laatst gewijzigd door ruton op 12 feb 2012, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: *ook wel WE-Heizung (Weiter ENtwickelt)
Reden: *ook wel WE-Heizung (Weiter ENtwickelt)
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:

Aan de linkerkant van de ommanteling van het spruitstuk moet dus nog een stuk rubber zitten! (Niet op deze foto zichtbaar).
In oude Strassenverkehr bladen stond ook regelmatig wat over het verbeteren van de verwarming in de Trabant. Ook in de jaren 70 en 80 hadden ze gelijke problemen als nu. Ik zal als ik het niet vergeet wel ff naar zoeken en een paar scans maken.