vlotterpen
-
heinkeltje
vlotterpen
ik vind dat de vlotterpen veel speling heeft in de ophangogen, en dat de pen er daardoor ook gemakkelijk uitschuift waardoor de vlotter scheef komt te hangen.
ook vind ik de vlotterophangpen te kort, deze kan gemakkelijk naar links en naar rechts uit zijn ogen schuiven.
carburateur is een hb-2
heb er wel eens last van dat de vlotter blijft hangen, waardoor de carb overstroomd.
heb wel eens met de gedachte gespeeld om de ophangogen opnieuw op te ruimen naar 3mm en een beter passende pen te plaatsen,de pen zou ook langer mogen zijn waardoor deze niet meer naar links en rechts kan schuiven, zodat de vlotter op zijn plaats blijft.
Ik denk dat door een stabielere ophanging ook een iets constanter brandstof nivaux ontstaat.
hoe hebben jullie dat eventueel opgelost.
marcel
ook vind ik de vlotterophangpen te kort, deze kan gemakkelijk naar links en naar rechts uit zijn ogen schuiven.
carburateur is een hb-2
heb er wel eens last van dat de vlotter blijft hangen, waardoor de carb overstroomd.
heb wel eens met de gedachte gespeeld om de ophangogen opnieuw op te ruimen naar 3mm en een beter passende pen te plaatsen,de pen zou ook langer mogen zijn waardoor deze niet meer naar links en rechts kan schuiven, zodat de vlotter op zijn plaats blijft.
Ik denk dat door een stabielere ophanging ook een iets constanter brandstof nivaux ontstaat.
hoe hebben jullie dat eventueel opgelost.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Re: vlotterpen
Zolang het deksel op de vlotterkamer zit, gaat die vlotter-pen nergens heen. Als de vlotter blijft hangen, kan het ook zijn dat de vlotternaald niet meer sluit en daardoor de zaak laat overstromen. Je kan de carb. van een nieuwe vlotternaald voorzien.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
heinkeltje
hij gaat nergens heen maar doordat hij zijdelings uit een van de 2 ophangogen schuift kan wel de vlotter behoorlijk scheef komen te hangen.
Waardoor deze weer de vlotterafsluitnaald scheefdrukt en dus niet goed bediend wordt.
de vlotterpen is als je het mij vraagt gewoon te kort uitgevoerd.
marcel
Waardoor deze weer de vlotterafsluitnaald scheefdrukt en dus niet goed bediend wordt.
de vlotterpen is als je het mij vraagt gewoon te kort uitgevoerd.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Zit er misschien een niet-origineel pennetje in? Een spijker oid?
Toevallig heb ik een carb op m'n bureau liggen, maar dat pennetje schiet onmogelijk uit een van die 2 gaatjes.
Toevallig heb ik een carb op m'n bureau liggen, maar dat pennetje schiet onmogelijk uit een van die 2 gaatjes.
In al die jaren is dit voor het eerst dat ik iets hoor over de mogelijkheid van dit probleem, laat staan dat iemand het daadwerkelijk ooit heeft gehad.
Wanneer het vlotterkamerdeksel eenmaal gemonteerd is (en hoe zou je het anders moeten gebruiken?) kan die scharnierpen nergens heen.
Ik denk zelfs dat een langere pen eerder aan de vlotterkamerwand kan schuren en dat daardoor de vlotter minder soepel scharniert.
Wanneer het vlotterkamerdeksel eenmaal gemonteerd is (en hoe zou je het anders moeten gebruiken?) kan die scharnierpen nergens heen.
Ik denk zelfs dat een langere pen eerder aan de vlotterkamerwand kan schuren en dat daardoor de vlotter minder soepel scharniert.
-
heinkeltje
[attachment=0]
als je goed kijkt hangt het zaakje scheef.
maar ik had even niet goed opgelet.
ik had niet de twee ruggetjes die in de vlotterkamer aanwezig zijn opgemerkt.
let op jongens ik geef het toe IK HEB EEN FOUT GEMAAKT.
En dat terwijl ik hier de miereneuker ben.
mijn vlotter asje is 25mm lang, de ophanging aan het deksel is 24.3mm lang, tussen de twee vlotterbakruggetjes is 27mm.
conclusie hij kan maar 1mm naar links en 1mm naar rechts verschuiven.
sorry voor de overhaaste conclusie.
marcel
als je goed kijkt hangt het zaakje scheef.
maar ik had even niet goed opgelet.
ik had niet de twee ruggetjes die in de vlotterkamer aanwezig zijn opgemerkt.
let op jongens ik geef het toe IK HEB EEN FOUT GEMAAKT.
En dat terwijl ik hier de miereneuker ben.
mijn vlotter asje is 25mm lang, de ophanging aan het deksel is 24.3mm lang, tussen de twee vlotterbakruggetjes is 27mm.
conclusie hij kan maar 1mm naar links en 1mm naar rechts verschuiven.
sorry voor de overhaaste conclusie.
marcel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
heinkeltje
nieuwe bussen geplaatst op de centrale gasklep.
voorheen werd hier veel valse lucht aangezogen.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
In de vlotterkamer is echter te weinig ruimte voor de pen om eruit te gaan. Dus het probleem kan nooit de vlotterpen zijn. Bij naproductie vlotters is de kwaliteit van de ogen van de vlotters slecht, waardoor er ook veel speling zit tussen de pen en de votter. Deze speling is bij te buigen.
Een hangende vlotter bij montage komt meestal doordat er geen benzine in de carburateur zit, waardoor de vlotter klem komt te zitten.
Indien de vlotter blijft hangen in ingebouwde toestand, is de kans het grootste dat dit ligt aan de vlotternaald.
Een hangende vlotter bij montage komt meestal doordat er geen benzine in de carburateur zit, waardoor de vlotter klem komt te zitten.
Indien de vlotter blijft hangen in ingebouwde toestand, is de kans het grootste dat dit ligt aan de vlotternaald.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Dit is een bekend euvel dat volgens mij meer dan 50% van de trabanten last van heeft. Het aantal mensen dat er daadwerkelijk iets aan doet, is beperkt. Deze speling is gewoon met de hand te voelen. Voordat je een nieuwe -gebruikte - carburateur koopt.heinkeltje schreef:nieuwe bussen geplaatst op de centrale gasklep.
De vlotter is toevallig niet lek? Er zit geen benzine in? Als ie te zwaar is, kan ie er ook voor zorgen dat de naald niet goed sluit en daardoor de zaak overstroomt.
Trabant 601, HP750 anhänger
-
heinkeltje
ik begrijp dat voordat je deksel met vlotter plaatst ervoor moet zorgen dat er benzine in de kamer aanwezig is.
omdat anders de vlotter erg schuin komt te hangen.
Hoe kan ik herkennen of ik een naproductie vlotter of een originele heb.
Misschien is dat opruimen naar 3mm nog niet zo'n slecht idee ivm de speling.
Het probleem met de valse lucht aanzuigen via de geleidingen van de gasklep is gewoon op te lossen hoor.
het wordt dan wel per carburateur individueel maatwerk maar daar is niks op tegen toch.
Daarna wordt er geen valse lucht meer aangezogen en hij gaat ook veel langer mee omdat er bronzen bussen geplaatst zijn.
marcel
omdat anders de vlotter erg schuin komt te hangen.
Hoe kan ik herkennen of ik een naproductie vlotter of een originele heb.
Misschien is dat opruimen naar 3mm nog niet zo'n slecht idee ivm de speling.
Het probleem met de valse lucht aanzuigen via de geleidingen van de gasklep is gewoon op te lossen hoor.
het wordt dan wel per carburateur individueel maatwerk maar daar is niks op tegen toch.
Daarna wordt er geen valse lucht meer aangezogen en hij gaat ook veel langer mee omdat er bronzen bussen geplaatst zijn.
marcel
Bij de HB4 (en misschien ook wel HB3) is de opening langer, waardoor je er een kunststof dopje oid in kunt doen om het goed luchtdicht af te sluiten.
Had geen passend dopje, dus geïmproviseerd met een beetje kit.
Had geen passend dopje, dus geïmproviseerd met een beetje kit.
-
heinkeltje
weet niet wat je bedoelt
hoe los je dit dan op aan gaskabelzijde op.
misschien een foto van beide carburateurs of zo
marcel
hoe los je dit dan op aan gaskabelzijde op.
misschien een foto van beide carburateurs of zo
marcel
Was ook meer uit voorzorg. Aan de gaskabelzijde heb ik niets gedaan, zou dan waarschijnlijk ook moeten zoals jij hebt gedaan indien daar valse lucht getrokken wordt..
M'n motor toert iig goed af, loopt stationair mooi en bougies zijn netjes bruin. Mooi zo laten, denk ik bij mezelf.
M'n motor toert iig goed af, loopt stationair mooi en bougies zijn netjes bruin. Mooi zo laten, denk ik bij mezelf.
-
heinkeltje
Op de centrale gasklepas zijn dmv twee aangebrachte groeven, aan elke zijde 1.
o ringen aangebracht, indien je deze op tijd vernieuwd, wordt de verdere slijtage van de loopbussen beperkt.
let wel heel goed op alle diameters van de o ringen, want het uiteindelijke doel is dat je as op de o ringen loopt en niet rechtstreeks op de bussen.
Daar deze anders ovaal gaan uitslijten zodat er valse lucht getrokken gaat worden.
Alle diameters zijn belangrijk, inwendig ,uitwendig,dikte,materiaalsoort weet ik niet wat het beste is,rubber of siliconen ivm eventueel contakt met benzine.
Misschien heeft hier een ander het antwoordt op.
Je kunt uitgedroogde ringen uiteraard beter vernieuwen maar je kunt ze ten allen tijde ook opwaarderen met siliconenvet zodat ze weer wat soepeler en groter worden en daardoor beter gaan afsluiten.
indien je bussen ver uitgesleten zijn gaat dit alleen nog lukken met nieuwe bussen.
Misschien is er een nog beter middel in de handel, laat dan maar horen.
marcel De dubbelle groef is voor het borgschroefje aan de bovenzijde van de vlotterbak.
o ringen aangebracht, indien je deze op tijd vernieuwd, wordt de verdere slijtage van de loopbussen beperkt.
let wel heel goed op alle diameters van de o ringen, want het uiteindelijke doel is dat je as op de o ringen loopt en niet rechtstreeks op de bussen.
Daar deze anders ovaal gaan uitslijten zodat er valse lucht getrokken gaat worden.
Alle diameters zijn belangrijk, inwendig ,uitwendig,dikte,materiaalsoort weet ik niet wat het beste is,rubber of siliconen ivm eventueel contakt met benzine.
Misschien heeft hier een ander het antwoordt op.
Je kunt uitgedroogde ringen uiteraard beter vernieuwen maar je kunt ze ten allen tijde ook opwaarderen met siliconenvet zodat ze weer wat soepeler en groter worden en daardoor beter gaan afsluiten.
indien je bussen ver uitgesleten zijn gaat dit alleen nog lukken met nieuwe bussen.
Misschien is er een nog beter middel in de handel, laat dan maar horen.
marcel De dubbelle groef is voor het borgschroefje aan de bovenzijde van de vlotterbak.