vlotterpen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Evan_s

Re: vlotterpen

Bericht door Evan_s »

Heb je dit zelf aangebracht of was dit er al?

Ik heb hier een HB2-2 gasklep voor me op m'n bureau liggen, maar die heeft de groeven voor de o-ringetjes niet.
heinkeltje

Re: vlotterpen

Bericht door heinkeltje »

zou best kunnen dat ik dat zelf gedaan heb,weet dat niet meer.
is alweer 5 jaar geleden ofzo.
Dit is en was een reservecarburateur.
ik heb destijds wel de gaskabelbevestiging er vanaf geslepen, en daarna weer erop gelast,dat kun je ook nog een beetje zien aan de as, deze is namelijk nog een beetje blauw van het lassen.
Maar is verder niet kromgetrokken ofzo,funktioneert goed.
Misschien zijn deze groeven ook een oplossing voor jullie.
Misschien is er wel iemand die zeker weet of het standaard is,of dat ik het aangebracht heb.
Grote kans dat ik het zelf gedaan heb.
Op de o ringen kun je als je goed kijkt geen slijtage sporen zien (afgeplatte diameter).
Wat je echter wel kunt zien is een soort van talkpoeder wat vaak gebruikt wordt om o ringen te conserveren.
Dus mijn vermoeden is sterk dat ze in ieder geval nieuw zijn en nog niet gebruikt.
De draaibank wordt hier in huize heinkeltje nogal eens gebruikt.
carb trabbi 001.JPG
carb trabbi 002.JPG
carb trabbi 003.JPG
ben wel benieuwd of hij daardoor mooier gaat lopen,maar hij loopt op dit moment nog prima,dus ik ga daarvoor niet de carburateur wisselen.
Dit zou eventueel op een sleuteldag of zo getest moeten kunnen gaan worden.
De bussen passen mooi om de as en de ringen moet je zien als een extra afdichting tegen aanzuigen van valse lucht.
marcel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.
Plaats reactie