Mijn Trabant moet (zeeeer) binnenkort worden gekeurd, en dit is de eerste keer dat ik dat laat doen, dus ik vroeg me af: waar kan ik dit het beste en goedkoopste laten doen, zo dicht mogelijk bij Amsterdam? Want ik weet wel dat bijna geen enkele APK boer in de stad hier een Trabant kan keuren.. Iemand goede ervaringen met een APK station in de buurt van Amsterdam?
heb geen ervaringen regio amsterdam natuurlijk, als heerlenaar, maar sowieso KAN elke apk boer een trabant keuren. Zou niet weten waarom niet. Het blijkt wel zo te zijn dat er apk-ers zijn die zeggen dat ze het niet doen, maar dit is totaal ongegrond ...
Te weinig verstand ervan kan best, maar keuren mogen ze hem. Afhankelijk van het bouwjaar moet het uitlaatgas gemeten worden. Verder is er weinig bijzonders!
precies ... pas als je een echt slecht keuringsstation hebt, weten ze niet dat auto's bijv. voor een bepaald bouwjaar geen gordel hoeven. of voorin wel en achter niet. Maar of je bij zo eentje uberhaupt wel wilt gaan, ook al is t een nieuwe auto ?? hmm ..
Mijn trabantje kwam ook altijd voor de volle 100% door de uitlaatgastest heen.... Dáár heb ik nog nooit problemen mee gehad. Wél met keurmeesters die niet wisten waar ze mee bezig waren, en zodoende zaken alleen maar verslechterden, of zelfs stuk maakten... dus als je een keurstation kunt vinden (Langendijk blijkbaar!) waar ze ook iets van Trabantjes afweten, is dat zeker aan te raden.