Afgelopen vrijdag heb ik een zgh. hot-start relais ingebouwd, komt veel voor in de luchtgekoelde vw-scene.
Komt er op neer dat hiermee de stroom over het contactslot veel minder wordt en een veel kleinere afstand af hoeft te leggen om het startrelais te activeren. Dus minder kans op verlies. Lijkt tot nu toe goed te werken! (maar de tijd zal het leren..) Daarnaast met het gaspedaal volledig ingetrapt starten.
Ik ga de hoofdsproeier nog iets verder opboren voor wat meer koeling. Vandaag een stuk gereden met de choke er per ongeluk nog een beetje op. Motor bleef er voelbaar een stuk koeler bij en de fan ging ook niet aan. Mengel dus nog iets rijker maken.
Ik zou het eerst eens zoeken in de carburateur. Is het trouwens een typisch BVF probleem of komt het ook voor bij de jikov?
Je zou ook nog het gat in je grill groter kunnen maken voor meer koeling. Die van mij is helemaal open, alleen de bevestigingsplekken zitten er nog in/aan
Mijn wabant heeft een 38ah accu en geen enkel probleem qua elec. vermogen.
Bezint eer ge begint met die kabelboom. Uit ervaring weet ik dat dat een project op zich is
Probeer eens een draad rechtstreeks van je accu naar je bobines te trekken. Natuurlijk met een schakelaartje er tussen. Het kan zijn dat je startmotor teveel stroom wegtrekt waardoor een teveel aan weerstand in de oude kabelboom/contactslot parten gaat spelen (weerstand te hoog om de bobines van de benodigde hoeveelheid stroom/spanning te voorzien). Is een kwaaltje dat bij DKW en wartburg voorkwam. Het warmstarten van een driecilinder tweetakt wordt soms ook wat geholpen door de choke op 1/2 te zetten. de zgn. warm-start-stand.
Succes
Marco
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Warmstartspanning op de bobines is bij gebruik van startmotor 11,2V. Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn om een degelijke vonk te creëren?!
Op contact staat er zo'n 12,7V op het hele systeem. En met aanduwen is starten geen probleem, dus carburateur en brandstof kan ik eigenlijk nog steeds uitsluiten.
Weet ik, daarom heb ik die juist NIET gebruikt . Op de plek waar de Wabu startmotor hoort zit een aandrijfas in de weg. Daarom wordt nog de Trabant startmotor gebruikt aan de vbak zijde.