APK goedgekeurd
- Hendricus0251
APK goedgekeurd
ha eindelijk ik mag weer twee jaar tuffen van de RDW.
Nadat ik de wielagers, en de remcylinders en alle remleidingen van het bewegende gedeelte van de wiel assen had vervangen, zou mijn buurman hem wel ff keuren.
Die kon dus zijn afspraak niet nakomen, bluf poker dus, en dus zat er niks anders op dan mijn trabant tijdelijk te schorsen.
ik ben in alle rust opzoek gegaan naar een garage waar ik mijn trabant met een gerust hart kon laten keuren.
In Egmond waar ik mijn trabant heb gestald werk ik door verwezen naar garage de Egmonden op de egmonderstaatweg nr12 1934 PA Egmond aan de Hoef.
072-5061228
ik ben naar dat bedrijf toegegaan , en heb daar met de chef monteur gesproken.
Hij zij eerlijk , ik heb zo'n ding nog nooit gekeurt, maar in principe moet het kunnen.
Omdat hij het wel heel erg graag wilde doen, en omdat dat bedrijf 800mtr van mijn stalling af is gevestigt, heb ik besloten de keuring door hem te laten uitvoeren.
een dag voor de keuring, ben ik met het Trabant instructieboekje, het DDR Olieslagertje ich fahre einen trabant, en het Trabant reparatieboek naar hem toe gereden, en heb hem alles uitgelegd.
dat de ventilatie in een trabant door de koelventilator word verzorgd, en de koude lucht door de rijwind.
dat een trabant een benzinekraan heeft, en hoe je hem moet starten, en hoe de versnellingen werken.
ik heb hem laten zien dat ik de motor, wiellagers en het rem systeem heb vervangen, dus dat moet goed gaan met die keuring.
De man heeft mijn trabant serieus gekeurd, de koplampverlichting afgesteld, een splitpen gemonteerd in de rechter stuurkogel die ik er niet in kreeg vanwege mijn slechte ogen, en een rubber hoesje vast gezet.
Kosten 92,50..
Ik denk dat je hier met je trabant gerust terecht kunt voor een APK keuring...
door mij weet hij nu ook alles.
wel werd ik door hem er op gewezen dat mijn fuseelagerbussen speling begon te vertonen.
Er moet altijd wel iets in zitten zij hij , maar hij zit er aan te komen...
Theo van het trabant team uit Soest zij dit ook al dus...
Morgen zondag 22 juli ga ik met het trabantje een tour naar zee land maken , en ergens mosselen eten, om mijn nieuwe trabant motor in te rijden...
groetjes allen henk
Nadat ik de wielagers, en de remcylinders en alle remleidingen van het bewegende gedeelte van de wiel assen had vervangen, zou mijn buurman hem wel ff keuren.
Die kon dus zijn afspraak niet nakomen, bluf poker dus, en dus zat er niks anders op dan mijn trabant tijdelijk te schorsen.
ik ben in alle rust opzoek gegaan naar een garage waar ik mijn trabant met een gerust hart kon laten keuren.
In Egmond waar ik mijn trabant heb gestald werk ik door verwezen naar garage de Egmonden op de egmonderstaatweg nr12 1934 PA Egmond aan de Hoef.
072-5061228
ik ben naar dat bedrijf toegegaan , en heb daar met de chef monteur gesproken.
Hij zij eerlijk , ik heb zo'n ding nog nooit gekeurt, maar in principe moet het kunnen.
Omdat hij het wel heel erg graag wilde doen, en omdat dat bedrijf 800mtr van mijn stalling af is gevestigt, heb ik besloten de keuring door hem te laten uitvoeren.
een dag voor de keuring, ben ik met het Trabant instructieboekje, het DDR Olieslagertje ich fahre einen trabant, en het Trabant reparatieboek naar hem toe gereden, en heb hem alles uitgelegd.
dat de ventilatie in een trabant door de koelventilator word verzorgd, en de koude lucht door de rijwind.
dat een trabant een benzinekraan heeft, en hoe je hem moet starten, en hoe de versnellingen werken.
ik heb hem laten zien dat ik de motor, wiellagers en het rem systeem heb vervangen, dus dat moet goed gaan met die keuring.
De man heeft mijn trabant serieus gekeurd, de koplampverlichting afgesteld, een splitpen gemonteerd in de rechter stuurkogel die ik er niet in kreeg vanwege mijn slechte ogen, en een rubber hoesje vast gezet.
Kosten 92,50..
Ik denk dat je hier met je trabant gerust terecht kunt voor een APK keuring...
door mij weet hij nu ook alles.
wel werd ik door hem er op gewezen dat mijn fuseelagerbussen speling begon te vertonen.
Er moet altijd wel iets in zitten zij hij , maar hij zit er aan te komen...
Theo van het trabant team uit Soest zij dit ook al dus...
Morgen zondag 22 juli ga ik met het trabantje een tour naar zee land maken , en ergens mosselen eten, om mijn nieuwe trabant motor in te rijden...
groetjes allen henk
Re: APK goedgekeurd
wel een dure keuring... maar mooi dat je autootje weer klaar is!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Het was niet alleen een keuring, maar ook meerwerk. Hendricus heeft het 'Deutsch grundlich' aangepakt en de chefmonteur is daarin meegegaan.
Maar voor afstellen koplamp, een splitpen en een tie-wrap/slangenklem blijft het in mijn ogen een dure keuring... 
De tijd die de monteur met het lezen van die boeken doorbrengt zal ook gerekend zijn.
Plus de tijd voor het aanhoren van de uitleg.
Maar toch: gefeliciteerd man.
Maar toch: gefeliciteerd man.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- Hendricus0251
even ter info....
28 euro voor de APK keuring
remtest op de rem bank 10,21
afmelden 6,25
arbeitsloon 32,50 vor afstellen verlichting, aanbrengen splitpen, en vast zetten aandrijf as hoesjes..
totaal exclusief BTW 81,91
BTW 15, 56
totaal 97,47...
niet echt goedkoop, maar ala het is een adres dicht in de buurt die het gewoon goed doet...
naar Theo rijden kost 40 euro benzine, en 4 euro olie...
wat daar de apk kost weet ik niet....maakt ook niet zo veel uit.
groetjes allen
28 euro voor de APK keuring
remtest op de rem bank 10,21
afmelden 6,25
arbeitsloon 32,50 vor afstellen verlichting, aanbrengen splitpen, en vast zetten aandrijf as hoesjes..
totaal exclusief BTW 81,91
BTW 15, 56
totaal 97,47...
niet echt goedkoop, maar ala het is een adres dicht in de buurt die het gewoon goed doet...
naar Theo rijden kost 40 euro benzine, en 4 euro olie...
wat daar de apk kost weet ik niet....maakt ook niet zo veel uit.
groetjes allen
Rekenen ze je apart voor de remmentest? Wat een afzetters!
Als het de monteur dun door de broek loopt, is enig gevarengeld op zijn plaats!
Bij Langendijk in Zaandam moest mijn 601 ook altijd met extra mankracht uit de rollenbank geduwd worden.
Bij Langendijk in Zaandam moest mijn 601 ook altijd met extra mankracht uit de rollenbank geduwd worden.
ruton schreef:Als het de monteur dun door de broek loopt, is enig gevarengeld op zijn plaats!
Waar ging het nou om ?
De APK voor dat autootje, toch ? En hij meldt nu blij dat het gelukt is .... toch ?
Sonnst noch etwas ..
?
Rijden met die Trabant ... en laat nu alle fouten er nog ff vlot uitkomen ....
De APK voor dat autootje, toch ? En hij meldt nu blij dat het gelukt is .... toch ?
Sonnst noch etwas ..
Rijden met die Trabant ... en laat nu alle fouten er nog ff vlot uitkomen ....