------
Vorige week, met een bijna lege tank, stotterde e.e.a. aardig omdat door het vuil tegen het gaasbuisje de doorstroming in het gedrang kwam. En zoveel vuil heb ik er eigenlijk niet eens uit gehaald.
Bij de klus ontdekt dat het Top Craft werkbankje van de Aldi eigenlijk ideaal is om een lektest-opstelling te maken (of een schoonspoeltoren bij een fase die daaraan vooraf gaat). Met die bijgeleverde plasticblokjes in de juiste gaten, zet je de tank mooi aan de hoeken klem.
Op de plaats van de tankdop zit een trechter geschroefd met een koffiefilter erin en een pantykous eroverheen. Het is zo'n speciaal gereedschapje dat in geen enkele catalogus staat en verrekte handig is als de jerrycan geen schenktuit heeft.
Het kraantje met de Fernbedienung wordt van boven/onderaf gezien in een hoek van 45º vast gezet, dan past later de Fernbedienung perfect en hoef je niet in de motorruimte te hannesen. Best markeer je de positie voordat je de kraan los draait.
De beide klemschroeven door het gebogen plaatje dat het Druckstück für Kraftstoffhahnfernbedienung tegen het kurkje (F51-19) duwt, heb ik in dit geval elk met 18 halve slagen vast gedraaid. Dat bleek een mooie compromis tussen niet lekken en toch de kraan kunnen draaien.
Vooraf de handen insmeren met 'onzichtbare handschoen' heeft de benzinelucht dusdanig geweerd, dat ik zelfs heb kunnen genieten van mijn eten. (En nee, het was geen gerecht met Riesling)
In een rijdende auto zit het vuil doorgaans niet muurvast.Mel schreef:Kan je als verdere info voor de lezers nog iets schrijven over het reinigen van het kraangaatje en
de 2 filtertjes en het kurkje, het vaak ontbrekende ringetje ?
Rustig losschroeven, schoonvegen, doorblazen en uitspoelen. Vergeet de bodem van de waterzak (F51-14) niet. Daar verzamelt zich altijd droesem.
Aan de voet van het gaasbuisje zit ab Werk een Preßstoffdichting F51-10 (pakkingsringetje van persmateriaal, lijkt op karton). Die overleeft de demontage doorgaans niet en je kunt hem vervangen door een koperen ringetje A10x13,5.