Over 2 jaar weer aan de beurt: Goedgekeurd!
Over 2 jaar weer aan de beurt: Goedgekeurd!
Erg weinig tijd gehad voor de trabant de laatste tijd. Wel af en toe gereden en ook na de vorstperiode is het gewoon starten-lopen (nog wel de sparvergaser erin maar ik heb al een gewone en dat komt in de lente wel goed).
Wel voelen de remmen nog niet je-dat. Af en toe trekt hij om en daar moet ik dus nog vene doorheen voor 31-1.
Ook hoor ik weleens een 'pok' als ik wegrijd bij een stoplicht of zoiets. Het lijkt iets in de achterwielophanging. Iemand die dit herkent?
Wel voelen de remmen nog niet je-dat. Af en toe trekt hij om en daar moet ik dus nog vene doorheen voor 31-1.
Ook hoor ik weleens een 'pok' als ik wegrijd bij een stoplicht of zoiets. Het lijkt iets in de achterwielophanging. Iemand die dit herkent?
Laatst gewijzigd door ErikvG op 18 jan 2013, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Valves! Who needs Valves?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Re: Over 4 weken aan de beurt
Klinkt als iets met een remschoen. Zitten de nastellers goed gemonteerd?
Je kan trouwens ook zonder problemen eerder na de apk. De nieuwe apk duurt dan gewoon langer. Op die manier heb je nog de tijd om eventuele problemen te verhelpen voordat je zonder keuring zit.
Je kan trouwens ook zonder problemen eerder na de apk. De nieuwe apk duurt dan gewoon langer. Op die manier heb je nog de tijd om eventuele problemen te verhelpen voordat je zonder keuring zit.
De remmen achter heb ik nog niet opengehad. Die pok hoor je na 5- 10 meter gereden te hebben. Zou een remschoen kunnen zijn die blijft plakken al voel ik geen weerstand of iets vrijkomen na die 10 meter.
Ik ben wel bang dat er achter ook van die merkloze remcylinders inzitten dus wellicht moeten die er ook even nieuw in.
Als het allemaal lukt staat-ie volgende week op de brug, krijgt-ie nieuwe remleidinkjesen een tussenleidinkje van de rem rechtsvoor.
De linker koplamp brandt niet altijd even fel maar ik heb de oorzaak nog niet gevonden (maar ook nog niet struktureel naar gezocht )
Als er nog tijd voor is, misschien ook de nieuwe carburateur erop maar die staat eigenlijk op de long-list
Op de long-list staan verder nog
nieuwe deurrubbers
Ik ben wel bang dat er achter ook van die merkloze remcylinders inzitten dus wellicht moeten die er ook even nieuw in.
Als het allemaal lukt staat-ie volgende week op de brug, krijgt-ie nieuwe remleidinkjesen een tussenleidinkje van de rem rechtsvoor.
De linker koplamp brandt niet altijd even fel maar ik heb de oorzaak nog niet gevonden (maar ook nog niet struktureel naar gezocht )
Als er nog tijd voor is, misschien ook de nieuwe carburateur erop maar die staat eigenlijk op de long-list
Op de long-list staan verder nog
nieuwe deurrubbers
- trammelanto
Als het een Amerikaanse bolide was geweest, zou ik denken dat de schoonmoeder nog steeds in de kofferbak ligt naast de bowlingbal....Ook hoor ik weleens een 'pok' als ik wegrijd bij een stoplicht of zoiets.
Ik vermoed dat het inderdaad een remsegment is dat een beetje 'plakt' en een remcilinder die een beetje klemt/vast zit. Gewoon even de trommeltjes eraf en de boel even controleren/herstellen. Loop gewoon alles even na rond de remmerij. Je leven kan er toch vanaf hangen....
succes!
Groet,
Marco
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Volgend weekeinde mag hij op de brug en stop ik er meteen nieuwe remleidingen in.
Omdat hij dan toch leeg is, kan ik beter de cylinders achter meteen meenemen. De vorige eigenaar heeft weliswaar alle remmerij vervangen maar de leidingen laten zitten en merkloze cylinders gebruikt.
Als ik dan toch alle gereedsschap bij de hand heb... De voorremmen thuis langs de straat gedaan maar dat kostte mij toen 1 uur per rem. Dat kan best sneller met stevig (en passend!) gereedschap.
Je wielmoer losmaken met een zweedse sleutel gaat wel maar kost erg veel overredingskracht
Omdat hij dan toch leeg is, kan ik beter de cylinders achter meteen meenemen. De vorige eigenaar heeft weliswaar alle remmerij vervangen maar de leidingen laten zitten en merkloze cylinders gebruikt.
Als ik dan toch alle gereedsschap bij de hand heb... De voorremmen thuis langs de straat gedaan maar dat kostte mij toen 1 uur per rem. Dat kan best sneller met stevig (en passend!) gereedschap.
Je wielmoer losmaken met een zweedse sleutel gaat wel maar kost erg veel overredingskracht
Vandaag gezellig bij Theo de trabant aangepakt.
Uiteindelijk :
4 nieuwe remleidingen
2 nieuwe cylinders achter
1 koperen remleiding die sneuvelde
1 achterwiellager
1 hoofdremcylinder
Al met al wat meer werk dan was bedacht maar het ging uiteindelijk heel prima.
Al met al een gezellig dagje gewerkt en ik kan weer remmen zonder mijn stuur vast te hoeven houden
Theo, bedankt!
Nog even wat kleine electrische dingen en op naar de keuring
Uiteindelijk :
4 nieuwe remleidingen
2 nieuwe cylinders achter
1 koperen remleiding die sneuvelde
1 achterwiellager
1 hoofdremcylinder
Al met al wat meer werk dan was bedacht maar het ging uiteindelijk heel prima.
Al met al een gezellig dagje gewerkt en ik kan weer remmen zonder mijn stuur vast te hoeven houden
Theo, bedankt!
Nog even wat kleine electrische dingen en op naar de keuring
-
Super 5 Devil
Kan het niet zijn, dat de handrembevestiging aan de remschoen niet lekker liep? Bij mij was dat ook zo, omdat de handremkabel niet genoeg smering had. Dan schoot de kabel opeens los en hoorde je ook zoiets. Ook zat de klinknagel nogal strak bij mijn oude remmen, waardoor de rem niet altijd goed terugkwam. Ook dat hoorde je. Misschien heb je er wat aan, ondanks dat je al druk aan het sleutelen bent geweest.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
we hebben alles opengehad en mooi gemaakt. grappig genoeg was het juist de rem aan de andere kant die wat problemen gaf bij het monteren. Uiteindelijk bij het naar huis rijden heb ik niets gehoord en remde hij helemaal prima en keurig rechtuit. Ik hou het dus maar op een klevende remschoen.
Aan de kant waar ik dacht dat er iets aan de hand was bleek wat speling op de lagers. Deze zijn dus ook vervangen.
Volgend weekeinde de verlichting in orde maken (bedrading mistlicht zit er nog niet in en een mistlamp is stuk) en dan maar een afspraak maken voor de APK.
Met die remmen en as was hij zeker weten afgekeurd. Nu heb ik er wel vertrouwen in.
Aan de kant waar ik dacht dat er iets aan de hand was bleek wat speling op de lagers. Deze zijn dus ook vervangen.
Volgend weekeinde de verlichting in orde maken (bedrading mistlicht zit er nog niet in en een mistlamp is stuk) en dan maar een afspraak maken voor de APK.
Met die remmen en as was hij zeker weten afgekeurd. Nu heb ik er wel vertrouwen in.
Re: Over 4 weken aan de beurt (goedgekeurd!)
Net terug van de garage. De Trabant kan er weer 2 jaar tegenaan!
Wel even moeten uitleggen
- Hoe start je hem? (Gelukkig voor de keurmeester had ik hem even lekker warmgereden zodat hij er ook wat mee kon
- Waar is de claxon
- Ruitensproeier?
- Ontwaseming? (Mijnheer, dan moet u hem even starten)
De proefrit liet hij verder maar achterwege.
Wel nog 1 dingetje.... de remlichten deden het niet. Bleek een gesneuveld stekkertje te zijn op de hoofdremcylinder die we bij Theo hebben vervangen. Even draadje ertussen gestopt en hij was er weer.
2 bandjes vervangen. 1 wist ik al maar een van de voorwielen bleek een scheurtje te hebben. Kon nog nèt maar vóór nu dus nieuwe pantoffels.
Theo, Nog even heel erg bedankt voor je hulp om hem klaar te maken!
Erik
Mods, nog graag even geen slotje
Wel even moeten uitleggen
- Hoe start je hem? (Gelukkig voor de keurmeester had ik hem even lekker warmgereden zodat hij er ook wat mee kon
- Waar is de claxon
- Ruitensproeier?
- Ontwaseming? (Mijnheer, dan moet u hem even starten)
De proefrit liet hij verder maar achterwege.
Wel nog 1 dingetje.... de remlichten deden het niet. Bleek een gesneuveld stekkertje te zijn op de hoofdremcylinder die we bij Theo hebben vervangen. Even draadje ertussen gestopt en hij was er weer.
2 bandjes vervangen. 1 wist ik al maar een van de voorwielen bleek een scheurtje te hebben. Kon nog nèt maar vóór nu dus nieuwe pantoffels.
Theo, Nog even heel erg bedankt voor je hulp om hem klaar te maken!
Erik
Mods, nog graag even geen slotje
Re: Over 2 jaar weer aan de beurt: Goedgekeurd!
Mooi dattie er weer tegen aan kan.
Slotje laten we nog ff achterwege. Vielleicht wil er nog iemand reaguren.
Slotje laten we nog ff achterwege. Vielleicht wil er nog iemand reaguren.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Of wil je het topic over twee jaar nieuw leven inblazen.
Was er niet een centraal keuringsdraadje? Of heeft elke auto zijn eigen topic?
Ruton, Ik snap je even niet... Ik maak een topic over keurings perikelen onder het hoofdje keuringsperikelen... als dat dan niet juist is, wat hoort hier dan wel?
Je bent overigens off-topic
want dit topic gaat over de APK keuring en wat erbij kwam kijken
Je bent overigens off-topic
Frank, waarom niet eigenlijk?