Ende Sparvergaser... maar...

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Plaats reactie
ErikvG

Ende Sparvergaser... maar...

Bericht door ErikvG »

Ik heb vandaag de nieuwe carburateur erin gezet (en dus de sparvergaser eruit.

Ik heb nog wel de inlaatbocht van de sparvergaser gebruikt (die met de smoorklep)
Na montage natuurlijk starten maar geen sjoege, Dit totdat ik de luchtinlaat tijdens het starten even dicht hield. Hierop sloeg de motor meteen aan.

Stationair afgesteld en de gaskabel afgesteld. Hierna de motor afgezet en het luchtfilter weer aangesloten.

Na 10 minuutjes weer starten maar dat ging niet gladjes.

Het rijden gaat op zich wel lekker. Ik kwam zonder problemen op de 110 en ik heb minder het idee dat de motor loopt te zwoegen. Ze rijdt dus veel soepeler dan voorheen en bokt minder binnen de bebouwde kom.
Wel duidelijk dat mijn pas vervangen voorbanden niet echt goed zijn uitgebalanceerd... :(

Morgen nog maar eens kijken hoe ze start. Anders lijkt het mij dat de vlotter afgesteld moet worden.
Valves! Who needs Valves?
Haiko
Erelid

Re: Ende Sparvergaser... maar...

Bericht door Haiko »

Ik zou toch even een andere inlaatbocht nemen. Een die voor die andere
Vergaser is.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
ErikvG

Bericht door ErikvG »

Het starten bleef een probleem en omdat ik de auto volgende week nodig heb, heb ik de sparvergaser er maar weer even in gezet.

De volgende poging als de Volvo weer beter is (heeft een lekke koppakking...
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Heb je die andere vergaser wel eerst goed schoongemaakt/sproeiers doorgeblazen etc?
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
ErikvG

Bericht door ErikvG »

Niet van toepassing... ik heb hem als gereviseerd gekocht. Maar blijkbaar is er toch iets niet lekker.

Als je de luchtinlaat smoort dan start hij wel en als hij loopt, loopt hij goed. Al houdt hij af en toe een beetje in tijdens het rijden.

Hetzou een te laag niveau kunnen zijn in de vlotterkamer of valse lucht maar omdat ik de auto volgende week nodig heb,heb ik de sparvergaser er weer ingezet. Hiermee start hij direkt dus valse lucht lijkt het niet te zijn...
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Of de choke werkt niet naar behoren.

Gereviseerd wil niets zeggen. hangt er helemaal vanaf wat er gereviseerd is en hoe. Dat hij er misschien schoon en fraai uitziet wil niet zeggen dat hij ook goed werkt. Dus openmaken en nakijken.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Om te kijken naar het werk, kan je gewoon voelen aan de stang van de gasklep om de speling te meten. Dat is feitelijk het enige echte slijtdeel dat je zonder kennis en kunde niet kan vervangen. De rest is appeltje eitje!
ErikvG

Bericht door ErikvG »

Dat is het plan nu wel... open en schoonmaken. Ik was alleen een beetje teveel van Plug&Play uitgegaan :)

Ik heb de carbs van mijn motor vaak genoeg van binnen gezien dus ik ben er niet echt bang voor. Wel is dit type nieuw voor mij want bij de motor is de vlotterkamer ònder de carb en niet ernaast en heb je een gasschuif met een gasnaald terwijl bij de Trabant een vlinderklep zit.

Aardig wat uitzoekwerk (lang leve WHIMS!) maakt het allemaal leuk, toch?
Plaats reactie