valse lucht

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Super 5 Devil

Re: valse lucht

Bericht door Super 5 Devil »

Heel erg verbogen was het niet. Ik heb hem op een spiegel gelegd om te kijken of ik er wat aan kon zien, maar dat was niet zo. Heb hem dan dus ook niet gevlakt voor het monteren.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Maurits

Bericht door Maurits »

Je kan een stuk rubber slang van min of meer dezelfde diameter op maat knippen/snijden en die tussen koelhuis en spruitstuk schuiven. Uiteindelijk gaan ze allemaal scheuren, da's door de hitte.
Vwb je carburateur is het inderdaad een kwestie vh verkeerde been geweest, maar ik denk dat iedereen dat meegemaakt heeft. Als je geen automonteur bent, moet je het met vallen & opstaan leren, ik zal maar niet vertellen wat ik zo'n 10 jaar geleden toen ik met Trabant begon aan missers en denkfouten etc gemaakt heb.
Jij weet nu in ieder geval wel weer een heel stuk meer van je eigen auto doordat je uiteindelijk zélf zaken en factoren bent gaan uitsluiten. Dat is de beste manier om je auto steeds beter te leren kennen en daarmee storingen op te lossen!
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Super 5 Devil

Maurits, dat klopt. Naast dat ik het een hele leuke auto vind, heb ik hem ook vooral gekocht als hobby. Hele dag op kantoor moet je toch af en toe wat afwisselen met wat handwerk in mijn ogen.
Ik heb al heel erg veel bijgeleerd vanaf het moment dat ik een 1,5 jaar geleden de auto kocht. Er is al flink wat aan vervangen (en misschien daarom ook wel angstig, dat ik weer wat kapot aan het rijden was).
Maar elke dag dat ik aan die auto werk, geniet ik zoals op de eerste dag! En elke keer als ik de auto zie, dan geniet ik nog net zo als toen in 1991 op vakantie in Hongarije...
mel

Bericht door mel »

Super 5 Devil schreef:als ik de trabant start en t luchtslangkelk op carb dicht druk, loopt motor door en sist t ergens..tips?
Wat is er nu echt met de initiele vraag gedaan, wat sist er ? En waarom ? Ik lees dat nergens ...
Super 5 Devil

nog niks gedaan. choke sist en daar kijk ik nog naar. eventueel pak ik n andere. heb er nog 2. moeten wel nog nagekeken worden. bij de huidige zit t hendeltje erg los. dat lijkt me niet juist.
komend weekend verder.
Plaats reactie