nieuwe bodemplaat en chassisbalken

Hoe haal je de duroplast er af? Hoe kan je het beste lassen? Stoel vervangen? Vraag het hier !
Plaats reactie
greenmonster

nieuwe bodemplaat en chassisbalken

Bericht door greenmonster »

Hallo Trabi liefhebbers.

Ik wil in mijn Trabi 601 een Nieuwe bodemplaat maken. De voorste en rechter chassisbalk moeten ook vernieuwd worden. hebben jullie tips hoe dit het beste aan te pakken. Zag dat het meeste gepuntlast zit. Kun je die lasjes het beste uitboren om het los te krijgen bijvoorbeeld?
Laatst gewijzigd door greenmonster op 31 jul 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
What's your lifestyle?
Haiko
Erelid

Re: nieuwe bodemplaat en chassisbalken

Bericht door Haiko »

Puntlassen kun je uitboren. Evt met een speciale puntlasboor. Wel een heidense klus.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
greenmonster

Bericht door greenmonster »

Haha typfoutje er moest gepuntlast staan. En dnk gewoon een kwestie van aan beginnen haha ik wil het wel allemaal 100% hebben vooral de onderkant want hij word straks serieus verlaagd
What's your lifestyle?
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Ik neem aan dat je dan een nieuwe bodemplaat (origineel met dorpels en gewei) eronder wil gaan zetten?
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Als je toch met de onderkant bezig gaat en wilt verlagen, kun je meteen zorgen dat de uitlaat door het gewei loopt. Heb daar wel foto's van, maar moet ik ff mn digitale archief induiken.
thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst »

Jep alles origineel terugbouwen met balken en gewei. En de uitlaat door het gewei laten lopen is wel een goed idee ja. Is denk ik het beste om dan een gat te maken door het gewei en daar een pijpje in te lassen of niet? En dan de uitlaat erdoorheen met wat ruimte ertussen natuurlijk.
Plaats reactie