Simson
Re: Simson
ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Zal wel goed hard gaan dan.
En het blok komt ook weer onder hetzelfde race frame?
Zit ik ook al een lange tijd over na te denken, maar moet je die niet afstellen met een stroboscoop?Haiko schreef:ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
Viertakt sind zwei zu viel!
- rondjerijder
Ach snel ? In moderne maatstaven niet maar bij de classic's komt ze in een veld van super snelle kreidlers wel in de voorste gelederen mee. Een Rascha frame heb ik nog niet, het blokje komt eerst in een "gewoon" Emot frame, een klassieke replica zeg maar.
Zoiets als op onderstaande foto zal het worden tot ik geld genoeg heb om bij Herr Schaum te gaan zeuren om een originele Rascha-frame.

Zoiets als op onderstaande foto zal het worden tot ik geld genoeg heb om bij Herr Schaum te gaan zeuren om een originele Rascha-frame.

jshuiting schreef:Zal wel goed hard gaan dan.
Zit ik ook al een lange tijd over na te denken, maar moet je die niet afstellen met een stroboscoop?Haiko schreef:ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
Zodra ik ze binnen heb (het er 2 gekocht) laat ik het je weten, denk gewoon afstellen met klokje.
Ach frame maakt ook niet zoveel uit, zolang het maar deugdelijk gelast en berekent is.
Replica Van Veen's hebben net zoveel charme en gang als de originele, alleen de prijs...
Helemaal als je hem maar eenmalig nodig bent.
Replica Van Veen's hebben net zoveel charme en gang als de originele, alleen de prijs...
Het zal mij benieuwen, stroboscopen zijn namelijk niet goedkoop.Haiko schreef:jshuiting schreef:Zal wel goed hard gaan dan.
Zodra ik ze binnen heb (het er 2 gekocht) laat ik het je weten, denk gewoon afstellen met klokje.
Helemaal als je hem maar eenmalig nodig bent.
strobo heb ik hier wel
Vandaag de electronische ontsteking aan de praat gekregen. S51 rijdt als een zonnetje, al was het met 65/h in t-shirt wel frisjes.
Stationair valt er nog wat af te stellen, maar als het weer meezit ga ik er maandag mee naar het werk.
Stationair valt er nog wat af te stellen, maar als het weer meezit ga ik er maandag mee naar het werk.
yep... start vlug en rijdt soepeler
Zal die van mij hier ook maar plaatsen.
Restauratie is tot zoverre toch afgerond, zelfs nog weer een originele 4 bak kunnen krijgen.

Een setje rechte zijkappen helaas nog niet kunnen vinden, S Boorsma is niet te vinden, en op de Duitse ebay nog geen succes.
Restauratie is tot zoverre toch afgerond, zelfs nog weer een originele 4 bak kunnen krijgen.

Een setje rechte zijkappen helaas nog niet kunnen vinden, S Boorsma is niet te vinden, en op de Duitse ebay nog geen succes.
- rondjerijder
De Rascha-Simson 50cc GP racer is klaar en heeft al enkele "wedstrijden" gereden.

Wow die is echt mooi! Ik heb zelf een jawa 20 brommer uit 1975.
- rondjerijder
Een Jawa 20 heb ik ook nog, heb jij er een kenteken bij Oldschool ?
Nog niet, binnenkort wel als ik bij de RDW ben geweest.rondjerijder schreef:Een Jawa 20 heb ik ook nog, heb jij er een kenteken bij Oldschool ?
- rondjerijder
Ik ben zeer benieuwd naar de gang van zaken, de mijne moet er ook nog eens naar toe.oldschool schreef:Nog niet, binnenkort wel als ik bij de RDW ben geweest.rondjerijder schreef:Een Jawa 20 heb ik ook nog, heb jij er een kenteken bij Oldschool ?