vorserie zijn zeldzamer als de normalserie, maar je zult dat echt aan de hand van het bouwnummer moeten controleren.
Als je de dorpels gaat lassen tesamen met de instappen raar ik ten zeerste aan om een brug(balk) tussen de deursponning te lassen voor je gaat slijpen. Zodat de stevigheid in het chassis blijft(voor zover die er nog in zit) anders is de kans op het niet meer recht en dichtkrijgen van de deur sterk aanwezig. Ookal hebben de instappen een vaste maat.
Op zich is (naar mijn mening) elke 1.1 het waard om op te knappen. Afhankelijk van wat je plannen zijn en hoe ver die heen is. Maar dat vind ik ook van de 601.
Zeker een vorserie in redelijke staat (die zijn er vaak trouwens beter aan toe, omdat ze nog in het 601 tijdperk zijn gebouwd en iets beter beschermt tegen roest)
Bouwjaar 09/1990 lijkt me echter geen vorserie. Die liep van 01/1989 tot 05/1990
Afgezien van dat. Dorpels + gewei zul je sowieso moeten vervangen. Roest op de vloer onder de matten kan door vocht komen, dit zie je echter pas goed als je het schoon en eventueel kaal maakt en de schakeltunnel er ook uit haalt. (zit vaak roest onder)
Meer info over 1.1 qua techniek, ook de verschillen tussen vorserie en normalserie is hier te vinden:
http://trabant11-datenbank.de/index.php?site=start