12v stekker

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Plaats reactie
Bens

12v stekker

Bericht door Bens »

Zou deze motorfiets adaptor werken in mijn 1.1?
Of heeft iemand een beter idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ruton
Moderator

Re: 12v aansluiting

Bericht door ruton »

Ik heb bij mijn tweetakters vergelijkbare 12V DIN-stekkers naar usb aan boord. Maar de mijne hebben slechts twee min-contacten, zodat je wel even moet draaien eer die contact maakt. Dan is die op jouw plaatje een betere keus, omdat die rondom bekleed is.
Bens

Re: 12v aansluiting

Bericht door Bens »

Oki, dan weet ik welke ik moet hebben. Dankjewel.
ruton
Moderator

Re: 12v stekker

Bericht door ruton »

Let er wel op dat je hem ook ingeprikt krijgt. Niet dat de USB-kant te dik is en tegen de wand aan komt.

Ik bedenk me net dat ik in mijn auto's kabelverloopjes naar sigarettenaanstekers van TW heb liggen en dáár zitten die USB stekkers dan weer in. Met een LEDje, zodat ik weet of die contact maakt...
Trabantenaar

Re: 12v stekker

Bericht door Trabantenaar »

Topic even naar elektra verplaatst, leek me een logischere plek.

12volt din stekkers zouden moeten werken. De dikte kan inderdaad problemen geven, de aansluiting is vrij plat bij een trabant.
Voor het gemak zou ik een standaard 12v aanstekerplug aansluiten op de originele bedrading. En deze achter het dashboard verstoppen of aan de bijrijderskant uit laten komen in het schap. Origineel is er alleen een plusdraad, de minkant komt van de carrosserie bij het vastschroeven.
Die din stekkers zijn niet ideaal en ook meer stootgevoelig dan de moderne versie.

De positie links van de bestuurder is mijns inziens ook verre van handig voor modern gebruik maar voor de toepassingen in de ddr is het wel logisch, die aansluiting werd vooral gebruikt voor het asnsluiten van een drupppellader of een looplamp.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Plaats reactie