Ik heb een uitdaging. Een van mijn remzuigers op mijn trabant 1.1 zit een heel klein pitje in. Nu heb ik nieuwe rubbers en remblokken geplaatst, en dat pitje zit precies op de afdichting vermoed ik, want hij pist remvloeistof...
Nu 3 vragen en graag alleen even antwoorden als je het antwoord zeker weet, of anders even vermelden dat dit voor discussie is
1. Zijn er nieuwe remzuigers te koop? Mijn halfuur googlen zegt van niet. En volledige remklauwen zijn niet meer leverbaar bij veel leveranciers (die ik heb gevonden). Ik vermoed van wel, aangezien die van mij er vrij nieuw uitzien en een aantal jaren geleden zijn vervangen. Ze zijn veel te netjes om origineel te zijn denk ik.
2. Heeft de afdichtring van de zuiger in de remklauw ook een richting? Ik heb die van TrabantWelt geplaatst (voordat we gaan afzeiken, de andere kant (die eerst lekte door motorolielekkage) lekt nu helemaal niet meer). Ik kan dit nog 'even' omdraaien natuurlijk en gewoon kijken hoe en wat, maar aangezien de zuiger zelf ook een heel klein pitje/verkleuring heeft, ben ik bang dat dit de oorzaak is en dat het dus een nieuwe remzuiger wordt.
3. Is de remklauw van de polo 86c dezelfde?
Graag hoor ik van de 1.1 kenners onder ons hoe ik tot een oplossing kan komen! Mijn 1.1'tje is mijn dagelijkse auto namelijk, en moet wel veilig zijn!
Groeten uit het noorden,
Emile