Het afgeplatte uiteinde van de zuigerstang biedt eigenlijk te weinig grip om er met succes een tang op te klemmen.
Mijn ontdekking van vandaag: er zijn speciale sleutels voor, zoals de BGS 1301:
https://www.automotive-line.nl/product/bgs-1301-schokdemper-sleutel-voor-schokdempers-met-ovale-pennen/#
De prijs van dit speciaalgereedschap kan flink variëren; hierboven is het voor onder de €20,- te krijgen, bij Bol ben ik het voor €46,- incl verzenden tegengekomen.
Schokbreker: bovenste bevestiging
Schokbreker: bovenste bevestiging
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Trabantenaar
Re: Schokbreker: bovenste bevestiging
Nooit geweten. Ik heb er altijd gewoon een steeksleutel voor gebruikt in de juiste maat... De maat kan nog wel eens verschillen tussen merken onderling.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Ik heb in 2x een dikke platte strip een sleufgat gemaakt door gaatjes achter elkaar te boren.
De kudde haat andersdenkenden, niet om de mening, maar om de brutaliteit van zelf denken, iets wat de kudde niet kan.
Dat kan ook.
@Trabantenaar: De bek van een gangbare 5 of 6mm steeksleutel komt echter maar tot halverwege de pen en dan heb je met deze sleutel niet alleen meer grip, maar ook een beter moment.
@Trabantenaar: De bek van een gangbare 5 of 6mm steeksleutel komt echter maar tot halverwege de pen en dan heb je met deze sleutel niet alleen meer grip, maar ook een beter moment.
Als een (zelfborgende)moer erg vast zit en ik heb wat ruimte, dan laat ik de luchtsleutel er wel op rammelen.
De kudde haat andersdenkenden, niet om de mening, maar om de brutaliteit van zelf denken, iets wat de kudde niet kan.
Dan tolt die zuigerstang ook als een dolle in het rond.
Alleen om hem eerst los te rammelen. Dan de sleutel en strip er op
- Trabantenaar
Voordeel van een slagmoersleutel is dattie in eerste instantie helemaal niet ronddraait maar de boel losrammelt.
In veel gevallen slaat ie daardoor de moer los, zonder dat de schokdemperstang mee draait.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...