Oostblokmeeting Arendonk (B) - 4-5 september 2026

Hier vind u data voor Trabant/Oldtimer Evenementen en Meetings
Plaats reactie
gvhoey

Bericht door gvhoey »

https://www.oostblokmeeting.be/

PROGRAMMA
Vrijdag 4 September 2026

14:00 opening van onze pop-up camping
Ontvangst van de deelnemers
rond 17:00 wordt de kantine en de foodtruck geopend
21:30 Karaoke roulette.

Zaterdag 5 September 2026
09:00 Opening van de deuren
Ontvangst van de deelnemers
Statische tentoonstelling
Racing show
Kofferbak verkoop
Animatie
11:00 Vertrek van de rondrit die start op het racecircuit
18:00 BBQ (inschrijven noodzakelijk)

ONZE LOCATIE
Sinds 2024 vindt de Oostblok Meeting plaats op een nieuwe locatie, het Glosso Circuit in Arendonk.
Glosso Circuit
Schotelven 143
2370 Arendonk BE

Zaterdag, 05 September
vanaf 6 Eur
per voertuig

Zaterdag, 05 September
Als Dagbezoeker kun je gratis bij ons terecht.
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

De inkomprijs voor deelnemers was wat ongewis. De website van OBM heeft het over "vanaf €6,-" en strikt genomen is dat juist. Elders las ik €8,- en toen ik aan de poort een tientje overhandigde kreeg ik geen wisselgeld terug. Misschien was het op, want we waren zeker niet de eersten. Het sanitair zou onder de tribunes zijn, en als dat het vochtige hoopje zand achter twee rolcontainers was, dan heb ik het toch gevonden.

Uiteraard veel 601 (daarom was ik met een bolleke gekomen) en gelukkig ook heel veel variatie in andere oostblok vehikels. Tot een Poolse Opel aan toe. Verder wat handelaren, waaronder IFA-Heinz. Ik bleek zo ongeveer de enige te zijn die aan de kofferbakverkoop deed. Dat was ook de reden campingtafeltje ingericht) dat ik niet meedeed aan de rondrit waarbij iedereen even het racecircuit voor zichzelf had. Een Polski Fiat en een rallye Trabant werd dat fataal. Misschien als ik wel had deelgenomen en de P60 toen wel flink op zijn staart had getrapt, dat de problemen al op het circuit aan het licht waren gekomen, dan hadden we daar de motor al kunnen inspecteren.

De tomtom heeft me laten voelen wat het verschil is tussen de kortste route en de snelste route. Vooral op de terugweg was de N18 dwars door het winkelcentrum van Retie een bezoeking, de ringweg is dan een betere optie.

Maar het echte avontuur kwam pas op de snelweg: Bij de hoge toerentallen als de motor echt even moest leveren, was het inhouden, bokken, parelen. 80 kmh met pijn. Ik ben dan ook vlak voor Genk van de snelweg afgegaan om vandaar binnendoor naar Maasmechelen te rijden, daar de brug over en bij Stein weer van de snelweg af, dat ging allemaal goed, maar ontspannen rijden was toch een ander verhaal. Thuis de bougies gecontroleerd: die zagen er perfect uit. Ook de zuigerbodem was schoon: we konden door het bougiegat het 72,48 goed lezen. Een bewijs dat goede olie verschil maakt.

Zo dadelijk ga ik de puntjes eens bekijken. Die stammen nog uit de vorige motor en ik verwacht dat die vervangen moeten worden, en misschien ook een bobine....

Update:
Het hele ontstekingshuis wankelt. Dus de puntjes gaan ook open op het verkeerde moment. Dat verklaart een boel.
https://imgur.com/R217Qt1
Trabantenaar

Re: Oostblokmeeting Arendonk (B) - 4-5 september 2026

Bericht door Trabantenaar »

Last but not least!
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
ruton
Moderator

Re: Oostblokmeeting Arendonk (B) - 4-5 september 2026

Bericht door ruton »

ruton schreef: 06 sep 2026, 10:52 ... Update:
Het hele ontstekingshuis wankelt. Dus de puntjes gaan ook open op het verkeerde moment. Dat verklaart een boel.
https://imgur.com/R217Qt1
Ik heb de boel weer vastgezet en de ontsteking opnieuw afgesteld, waarbij de grondplaat helemaal tegen de klok in gedraaid is. Zo stond die niet op het filmpje. Maar in dat filmpje is ook een slijtspoor te zien, naar het midden van die sleuf, waar de grondplaat aan de behuizing vast zit. Ik hou het erop dat die dus ook een stuk verschoven is.
Bovendien was een veertje van de vervroeger gebroken, die is uiteraard ook vervangen. En het vilt zit weer vol olie.

Proefrit in een hevige stortbui, dus Aaf is ook weer schoon. 8-)
Plaats reactie