Motorruimte onder handen nemen
-
astratimd
- Contacteer:
Motorruimte onder handen nemen
Het eerste werkje dat ik zou willen doen is de motorruimte onder handen nemen.
Alles eruit dus en dan volledig blank schuren.
Maar wat doe ik daarna het best?
Welke verflagen zou ik het best aanbrengen onder de gewone kleur?
Alles eruit dus en dan volledig blank schuren.
Maar wat doe ik daarna het best?
Welke verflagen zou ik het best aanbrengen onder de gewone kleur?
Re: Motorruimte onder handen nemen
Ik zou een roestbeschermend middel als ondergrond doen. Iets als 2k epoxy. Dit dekt het metaal goed af tegen zuurstof.
Dan opschuren, een primertje, weer opschuren Beide met korrel 600 waterproof, en dan de lak.
Dit is zoals ik het zou / ga doen.
vergeet niet bij de wielkasten te kitten voordat je gaat lakken en de primer!
Succes, ben benieuwd naar hoe je het gaat doen en het resultaat natuurlijk!
Dan opschuren, een primertje, weer opschuren Beide met korrel 600 waterproof, en dan de lak.
Dit is zoals ik het zou / ga doen.
vergeet niet bij de wielkasten te kitten voordat je gaat lakken en de primer!
Succes, ben benieuwd naar hoe je het gaat doen en het resultaat natuurlijk!
De alphense trabantrijder!
Deze gebruik ik voor de motorruimte: http://www.hammerite.nl/pages/home.php
Het was Trabannekom
Heeft Hammerite niet het nadeel dat het weinig elastisch is, dus eerder barst dan buigt? Of is dat alleen aan de hamerslagverf voorbehouden?
Hammerite is op basis van siliconenhars en stoot alles wat een andere samenstelling af
dus als je het gebruikt hammerite blijven gebruiken, andere verven hechten niet en vallen er op kort termijn af
dus als je het gebruikt hammerite blijven gebruiken, andere verven hechten niet en vallen er op kort termijn af
-
astratimd
- Contacteer:
mm ok dus toch beter gaan voor epoxy?
- 2802bartje
Beste Rainier,
Welke epoxy gebruik jij? Bijvoorbeeld zoals bij: http://www.mrboat.nl/producten/epoxy/?
Hier heb ik namelijk een boel epoxy vandaan waar ik bijvoorbeeld mijn houten aanhanger van een eerste grondlaag heb voorzien. Hoe flexibel is epoxy eigenlijk op staal? Gaat dit na verloop van tijd niet schilferen?
Gr,
Arne
Welke epoxy gebruik jij? Bijvoorbeeld zoals bij: http://www.mrboat.nl/producten/epoxy/?
Hier heb ik namelijk een boel epoxy vandaan waar ik bijvoorbeeld mijn houten aanhanger van een eerste grondlaag heb voorzien. Hoe flexibel is epoxy eigenlijk op staal? Gaat dit na verloop van tijd niet schilferen?
Gr,
Arne
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
exionman schreef:Hammerite is op basis van siliconenhars en stoot alles wat een andere samenstelling af
Denk toch dat je even de informatie die gegeven wordt op de site eens nauwkeurig moet doorlezen. Kom je toch andere beweringen tegen dan die van jou.
'k Heb geen aandelen of zo bij Hammerite, maar hecht er wel aan dat het produkt (de produkten) die hier aanbevolen worden een "eerlijke" kans verdienen.
Het was Trabannekom
-
astratimd
- Contacteer:
Ik heb zelf wat zitten googlen en heb op forums van andere merken ook wat gelezen...
Blijkt wat Owatrol RLS of CIP het meeste lof krijgt..
(ik ken er dus niks van, ik heb maar wat gezocht)
Wat mijn ervaring is: lees je goed in en doe wat JOU goed lijkt.astratimd schreef:Ik heb zelf wat zitten googlen en heb op forums van andere merken ook wat gelezen...
Ook over Owatrol zijn de meningen verdeeld.
Zie wat daar al is over geschreven op het oude forum.
Het was Trabannekom
- trabantman1966
ik geef alleen advies ben maar 40 jaar werkzaam in de verfbranche
dus doe wat je zelf denkt en ervaar het
dus doe wat je zelf denkt en ervaar het
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Mijn ervaringen met hammerite (zeker de spuitbussen) zijn niet zo goed. Voor onderdelen die echter niet kunnen vervormen en waar geen steenslag kan komen, zou je het kunnen gebruiken. Zelf ben ik een fan van owatrol. Ieder middel heeft echter zijn voor en nadelen. Dus het is uiteindelijk ook deels een kwestie van persoonlijke voorkeur!
- trabantman1966
owatrol is een goed middel om roestige plekken te behandelen
Tevens kun je het als toevoegingsmiddel in alkydharsverven gebruiken ter bevordering van vloeiing /droging
zelf zou ik als je het werk niet uit handen geeft gewoon de roestige plekken met owatrol behandelen daarna een goede roestwerende hechtprimer gebruiken en schilderen met een alkydharsverf
het is zeer doeltreffend, makkelijk en goedkoop
2k epoxyverf is veel minder elastisch en niet actief roestwerend, je sluit alleen de ondergrond af van de buitenwereld
het heeft geen penentrerende eigenschappen op roestige plekken , want dan zou je eerst een epoxy impregneer moeten gebruiken
waarvan de moluculaire samenstelling anders is dan de verf
Tevens kun je het als toevoegingsmiddel in alkydharsverven gebruiken ter bevordering van vloeiing /droging
zelf zou ik als je het werk niet uit handen geeft gewoon de roestige plekken met owatrol behandelen daarna een goede roestwerende hechtprimer gebruiken en schilderen met een alkydharsverf
het is zeer doeltreffend, makkelijk en goedkoop
2k epoxyverf is veel minder elastisch en niet actief roestwerend, je sluit alleen de ondergrond af van de buitenwereld
het heeft geen penentrerende eigenschappen op roestige plekken , want dan zou je eerst een epoxy impregneer moeten gebruiken
waarvan de moluculaire samenstelling anders is dan de verf