Alarmlichten aansluiting
Alarmlichten aansluiting
Voor mijn (straks in te bouwen) oud-type dashboard heb ik voor de alarmlichten een simpele tuimelschakelaar met ingebouwd (led) controlelampje.
Op dit moment zit in de auto nog zo'n rechthoekige schakelaar, waarbij de werking al binnenin zit. Hoe zorg ik er voor dat ik de alarmlichten met een tuimelschakelaar werkend krijg? Bestaan er (soort van) alarmlichtrelais die ik er op aan kan sluiten voor een knipperende werking?
Of is de huidige schakelaar om te bouwen?
Op dit moment zit in de auto nog zo'n rechthoekige schakelaar, waarbij de werking al binnenin zit. Hoe zorg ik er voor dat ik de alarmlichten met een tuimelschakelaar werkend krijg? Bestaan er (soort van) alarmlichtrelais die ik er op aan kan sluiten voor een knipperende werking?
Of is de huidige schakelaar om te bouwen?
Re: Alarmlichten aansluiting
Heb ik ook aan gedacht, een simpele aan/uit schakelaar voor de alarmlichten. Echter gaat dit kwa aansluitingen niet zomaar lukken. Wat je kunt doen is een originele schakelaar onder het dashboard monteren en dan de aan/uit funktie overbruggen door die tuimelschakelaar te gebruiken.
Ik zelf heb toen besloten om een originele ronde alarmlicht-drukschakelaar te gebruiken. Die heeft ja ook een lampje.
Ik zelf heb toen besloten om een originele ronde alarmlicht-drukschakelaar te gebruiken. Die heeft ja ook een lampje.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Alarmlichten heb je toch niet nodig bij een Trabant 
Het was Trabannekom
hangt van het bouwjaar af...
Trabant 601, HP750 anhänger
En de technische staat...
Zolang het motortje nog pruttelt niet, maar als die er mee ophoudt??groest schreef:Alarmlichten heb je toch niet nodig bij een Trabant
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Andries schreef:Zolang het motortje nog pruttelt niet, maar als die er mee ophoudt??groest schreef:Alarmlichten heb je toch niet nodig bij een Trabant
Foei Andries
Het was Trabannekom
Ik verkoop anders genoeg onderdelen voor de motorretjes

Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Wist niet dat je ook al in torretjes handelde 
Ik ga de alarmlicht- en knipperlichtfunctie van elkaar scheiden, zodat ze niet meer beide via de alarmlichtschakelaar lopen.
Dat wordt dus een extra blinkgeber inbouwen voor de alarmlichten en deze via de nieuwe tuimelschakelaar laten lopen.
Dat wordt dus een extra blinkgeber inbouwen voor de alarmlichten en deze via de nieuwe tuimelschakelaar laten lopen.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
zou fijn zijn, als je daar het electrisch schema van wilt plaatsen 
Zodra mijn schema werkt, zal ik het even posten.