Barkas Vragen
Barkas Vragen
Zijn er hier ook mensen met een Barkas en zouden die me antwoord kunnen geven op deze vraagjes:
- hoe sleutelvriendelijk is zo'n busje?
- kun je er echt geen 100km/h me rijden?
Ik vraag dit, omdat ik nu eindelijk sleutelruimte heb en altijd al een Barkas heb willen hebben. Zo'n mooie witte Fensterbus lijkt me wel wat.
- hoe sleutelvriendelijk is zo'n busje?
- kun je er echt geen 100km/h me rijden?
Ik vraag dit, omdat ik nu eindelijk sleutelruimte heb en altijd al een Barkas heb willen hebben. Zo'n mooie witte Fensterbus lijkt me wel wat.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Barkas
De drieasser B-1000 van Barent heeft ooit een P50 sneller over de weg getransporteerd dan dat die het op eigen kracht had gered, dus de honderd moet zo'n B-1000 wel halen.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Wat ik er zo van weet zijn ze niet echt sleutelvriendelijk. De motorruimte is lastig toegankelijk. Daardoor is het lastig de motor of de v-bak te wisselen. Verder zijn de remmen ook niet onderhoudsvrij. Echter als ze eenmaal rijden blijven ze rijden. Ze hebben duidelijk meer last van stilstaan dan van lopen!
Ik probeer me er meer in te verdiepen. Weet nog niet of er bijv. versies zijn met schijfremmen etc.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
nee, ze zijn bij mijn weten altijd in trommelremmen uitgevoerd. Het afstellen gebeurd door een stelschroef op de zuiger. Of te wel, de trommel moet eraf om het te stellen, en er weer op om te meten en er weer af en er weer op en er weer af totdat het past. Het speciaalgereedschap is een remtrommel die deels is open geslepen.
ah, dus geen automatische nachsteller. Kun je er vanaf de achterzijde remtrommel/ankerplaat niet bij?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
nee
ah, dus een echte auto om aan te sleutelen! Precies wat ik zoek!
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
vraagje.... de maten van wikipedia, kloppen die (ongeveer)?
Afmetingen (LxBxH) 4,52 x 1,86 x 1,85 m
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Barkas_B1000 )
Ik hoop binnenkort een huisje te gaan kopen, met een nieuw te bouwen garage, en het zou om de een of andere wazige reden (
) wel handig zijn als die meteen een Barkasje zou kunnen huisvesten....
ik ben benieuwd...
Groetjes, Jan Jeroen
Afmetingen (LxBxH) 4,52 x 1,86 x 1,85 m
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Barkas_B1000 )
Ik hoop binnenkort een huisje te gaan kopen, met een nieuw te bouwen garage, en het zou om de een of andere wazige reden (
ik ben benieuwd...
Groetjes, Jan Jeroen
Tel dan maar bij de breedte de lengte van de deur op, want het is we zo handig als je er nog uit komt nadat je hem erin hebt gereden.
Tegengekomen op de Zwarte Cross vorige week;
http://www.radiobarkas.nl/
http://www.radiobarkas.nl/
modedit schreef:Link werkt niet meer
Hmmm, hoe hoog is de gemiddelde standaard garagedeur eigenlijk? Ik ben bang dat een Barkas daar kwa hoogte... nauwelijks of niet doorheen kan.. of wel? Mijn Qek kan er pas onderdoor als ik het dakluik demonteer... (dat scheelt dan 10cm meende ik)
Doe de McDrive-test, zou ik zeggen...
Kun je met een barkas die bocht halen dan?
Geen flauw idee, maar daar is die test dus voor.
In Amsterdam is een busjesverhuurder die op de bovenrand van de voorruit expliciet ervoor waarschuwt dat bovenhoofdse schade niet is verzekerd, en dat de McDrive voor het betreffende busje taboe is.
De luie verhuisvarkens zullen moeten parkeren, uitstappen en lopen naar de trog.
Ik ken dat bochtje niet, hoef het ook niet te kennen, want ik eet met mes en vork.
In Amsterdam is een busjesverhuurder die op de bovenrand van de voorruit expliciet ervoor waarschuwt dat bovenhoofdse schade niet is verzekerd, en dat de McDrive voor het betreffende busje taboe is.
De luie verhuisvarkens zullen moeten parkeren, uitstappen en lopen naar de trog.
Ik ken dat bochtje niet, hoef het ook niet te kennen, want ik eet met mes en vork.