Auto buiten stallen

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Haiko
Erelid

Re: Auto buiten stallen

Bericht door Haiko »

Die van mij heeft ook zowat een jaar buiten rondgezworven, wel veel in gereden. Even een tip:

Blaas de motorruimte af en toe schoon met lucht, zodat alle blaadjes, takjes, zaadjes en andere natuurmeuk verwijderd worden. Zeker de plekken onder en achter de accu, tank en evt het gereedschapskistje naast de tank. Ik heb ze verwijderd (op tank na) en je wil niet weten hoeveel modder en andere zooi zich daar ophoopt in de loop der tijd. Alles goed schoonmaken en lekker in de ML/Tectyl zetten. Ook op zijn tijd gewoon alles extra tectyleren, alle kokerbalken, spatbordbinnenzijde, schokdempers, remleidingen etc. Mag best een aantal keer per jaar. Liever te vaak dan te weinig. En blijven rijden in je wagentje, zodat alles in beweging en soepel blijft. Klinkt misschien vreemd, maar een auto waarin gereden wordt gaat minder snel stuk dan een die alleen maar buiten stilstaat.

en.. regelmatig even wassen... zout en zand eraf.. zo zie je ook sneller waar slechte plekken ontstaan!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
jantje146

Bericht door jantje146 »

het beste is natuurlijk een garage box maar daar vragen ze hier in het midden van het land gewoon 100/120 euro voor, per maanden dan heb je net niks dus erg duur,
liever gelast
als geleased
trabart
Erelid
Contacteer:

Bericht door trabart »

het ALLERBESTE is een tochtige garage :)
een 100% dichte garage blijft vocht juist in hangen, een tochtige zorgt dat je auto droog wordt als je hem nat binnen rijdt.
Carport ben ik al tevreden mee :)
jantje146

Bericht door jantje146 »

bij mijn garage ligen golf platen op het dak en heb je van die mooie golfjes waar de wind mooi door heen kan,dus word alles mooi door geblazen werkt goed hoor.
liever gelast
als geleased
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Zijn er hier dan nog veel mensen die hun Trabant dagelijks buiten hebben staan? Als je geen plek hebt om de wagen eens helemaal te tectyleren.... let me know.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

ik had er vroeger altijd wel een buiten staan. Tegenwoordig staat het allemaal binnen.
mel

Bericht door mel »

Sinds 1989 toen ik begon met deze hobby heb ik altijd een Vosje buiten staan, voor de deur...

Het is met zijn plakletters immers een reclame object (en derhalve voor de fiscus geen auto ...).

Maar een goede opletter heeft in die 16 jaar wel gezien dat er nu Vosje #3 staat...

De andere 2 waren echt helemaal doorgerot; zo erg dat ik repareren niet zinvol vond...

Dus gewoon onbeperkt laten buitenstaan ? Daar werden ze echt niet op gemaakt ...
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

1989? :o
mel

Bericht door mel »

Ja, vlak voor de Wende ....
Plaats reactie