Ik heb dus een compressor, die loopt nu op 380, maar kan volgens het typeplaatje ook op 220V gebruikt worden.
Het typeplaatje geeft aan een sterschakeling op 380. Iemand een idee hoe ik hem op 220V kan laten draaien?
Compressor is uit 1957 en er zit helaas geen handleiding meer bij
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Nee Haiko, ff goed kijken wat er op staat, je hebt nl ster 380 en driehoek 380.
Als er bij ster 380 staat betekend dat dat er over de 3 spoelen afzonderlijk 220 Volt staat en kan je hem dus mbv een condensator op 220 laten draaien: http://people.zeelandnet.nl/cantalou/steinmetz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedenk wel dat je niet de volle mep aan vermogen van je compressor krijgt wat een nadeel kan zijn als je luchtgereedschap of een verfpistool er op aansluit!
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Ik zal je zaterdag wel ff foto's van het ding laten zien. Schakeling is nu op UVW aangesloten, de bovenste 3 aansluitingen zitten doorverbonden (ik denk dan U1, V1 en W1 met 3 draden en U2, V2 en W2 met elkaar verbonden).
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Is het niet simpeler voor je nieuwe huis bij de energieboer een 'verzwaring van de aansluiting' aan te vragen?
Ja, dat kost wat en de moderniseringsbezem zal door het bakeliet en porselein in de meterkast moeten, maar denk eens aan de mogelijkheden. Veel tweedehands 380 gereedschap is loeigoedkoop omdat de kopersmarkt zo klein is: Bedrijven willen garantie, service en BTW-aftrek en particulieren hebben meestal alleen 220.
dan zul je waarschijnlijk met een 1,1 of 1,5 kW regelaar wel redelijk weg kunnen komen.
Ik had me heftafel er ook op, gaf voldoende druk en dat op gewoon 230volt.
waarschijnlijk zul je wel de regelaar dmv de drukklep (te lage druk dus compressor moet aan) aan moeten sluiten, maar dat is wel te doen lijkt mij.
Ik heb nog een 1,5kW Siemens regelaar liggen
Trabant 1.1 (1.3 5bak)
Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.
Om deze motor goed te laten funktioneren heb je eigenlijk een ster-driehoekschakelaar nodig ivm de aanloopstroom. werkend op 1 fase, al of niet mbv frequentieregelaar, levert niet de volle mep aan vermogen. Dus toch maar even in de meterkast koekeloeren zo ik gisteren zei. Waarschijnlijk heeft jou nieuwe woning al 380 in huis en is het (simplistisch gezegd) een kwestie van 2 extra hoofdzekeringen en een ander groepenkastje. Vanaf een bepaald jaar werd standaard in de woningen al 3 fasen aangeboden.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants