Wabant
Re: Wabant
Jouw ouwe karretje, Bart 
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
ja daarom ook een van mn favo topics, vind t leuk dat je dat er allemaal mee doet 
ziet er wel heeeel stoer uit!
Had hier deze week iemand voor onderdelen en die vertelde me dat hij ook een Wartburg blok in zijn Trabi wilde bouwen. Heb ik hem (zoals gewoonlijk) op dit forum gewezen.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Ik denk dat ik er al uit ben.Evan_s schreef:Jammer dat die 4x100 --> 4x160 adapterplaten dan weer aan de dure kant zijn..
Moet de Lochreisadaper nog een bepaalde dikte hebben zodat de Trabant staalvelg probleemloos past?
Heb je hierbij óók nog de spoorverbreder nodig omdat de remklauw misschien in de weg zit? Of lijkt dat maar zo:
Hier een ombouwhandleiding voor VW schijfremmen:
http://net.pappenforum.de/wp-content/up ... rabant.pdf
Er zijn 2 versies van de zogeheten Bremssattelhalter; 'open' en 'gesloten'. Het plaatje in de bovenstaande quote is een 'gesloten' versie.
Dit is de 'open' versie:

Zoals in de ombouwhandleiding al wordt gezegd, geeft de 'open' versie minder kans op problemen bij een Lochkreisadapter, doordat die stang er niet meer is om aan te lopen.
Je zou bijna zeggen dat je die stang bij een 'gesloten' versie weg kunt flexen, maar of dat een goed idee is?
(mag evt. ook wel naar een schijfremmen-topic worden verplaatst.)
Zo, de schijfremmen zijn besteld, 20mm dik, geventileerd, VW
Morgen het carburateur-spruitstuk aanpassen om de carb recht te stellen. Zal morgen ook wat nieuwe foto's maken.
Met een beetje geluk wordt deze week de uitlaat gelast, anders wordt het first-thing na het weekend.
Morgen het carburateur-spruitstuk aanpassen om de carb recht te stellen. Zal morgen ook wat nieuwe foto's maken.
Met een beetje geluk wordt deze week de uitlaat gelast, anders wordt het first-thing na het weekend.
DOOORgaan zo ! 
Alleen dat af-flexen van die beugel zou ik maar niet doen... die steunt de rem niet zo maar ...
Wij hebben altijd de "CUP Halter" van VW GOLF (die jij open noemt) 2e hands op Ebay gekocht ... en dat was best te doen.
Nieuw kosten ze € 100 per stuk, gebruikt een tientje ...
Alleen dat af-flexen van die beugel zou ik maar niet doen... die steunt de rem niet zo maar ...
Wij hebben altijd de "CUP Halter" van VW GOLF (die jij open noemt) 2e hands op Ebay gekocht ... en dat was best te doen.
Nieuw kosten ze € 100 per stuk, gebruikt een tientje ...
Erik schreef:Welke oplossing heb je voor je uitlaat bedacht?
De originele Wartburg voorpot:Erik schreef:Ben benieuwd naar je oplossing. Ik wil ook een andere uitlaat er onder hebben obv een wartburg voorpot.
Dit wordt schematisch het plan:
Met uitlaatbochten de voorpot aan te laten sluiten op het Barkas uitlaatspruitstuk. De bochten zijn er tevens om de lengte hetzelfde te houden als bij de originele, om de originele resonantie in stand te houden.
Door de pot om te draaien, kan de uitgang zonder problemen worden aangesloten op de 45mm Trabant 'tunings' tussenpijp.
Eventueel nog een taartpuntje eruit voor meer ruimte bij de linker voorband:

Ten slotte komt er nog een hitteschildje bij de radiateur, ter hoogte van de aansluiting voorpot-aan-spruitstuk.
Carburateur staat nu ook recht!

Men verschilt nogal van mening over de noodzaak om dit type carburateur recht te zetten. Kan door recht te zetten alleen maar beter worden, dacht ik zo.

Men verschilt nogal van mening over de noodzaak om dit type carburateur recht te zetten. Kan door recht te zetten alleen maar beter worden, dacht ik zo.
Nu alleen de uitlaat nog! Hopelijk deze week, kan ik zondag nog de Balkrit meepakken.

De motorruimte verdient nog niet de schoonheidsprijs, maar dat pak ik later nog een keer aan (schilderen, kabels wegwerken, tank en geluidsdemper poedercoaten). Eerst rijden!

De motorruimte verdient nog niet de schoonheidsprijs, maar dat pak ik later nog een keer aan (schilderen, kabels wegwerken, tank en geluidsdemper poedercoaten). Eerst rijden!
Die heb ik vaker gehoordEvan_s schreef: maar dat pak ik later nog een keer aan (schilderen, kabels wegwerken, tank en geluidsdemper poedercoaten). Eerst rijden!
In ieder geval mooi dat ie technisch bijna klaar is.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Gaat de goede kant op!!!!! Loopt ie al?
Motor al diverse keren aan het lopen gehad, zonder uitlaat weliswaar
Nog niet mee gereden.
@ Raymond en Erik: Welke brandstofpomp (Hardi?) hebben jullie? Die van 0,15 bar die Trabiteile verkoopt?