Onlangs las ik hier iets over het passend moeten maken van ophanging voor de (spits)ronde bumpers. Ik weet echter niet meer precies waar het overging.
Wat zijn de verschillen? Heeft iemand plaatjes hiervan? Ik dacht "even" een spitsronde set te monteren, maar mogelijk gaat dat niet zo vlug als ik hoopte.
Welke onderdelen moet ik bestellen en waar hebben ze die? Of is e.e.a. makkelijk passend te maken?
Ik hoor graag van jullie!
Ophanging (spits)ronde bumpers t.o.v. hoekige?
-
Super 5 Devil
Ophanging (spits)ronde bumpers t.o.v. hoekige?
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Re: Ophanging (spits)ronde bumpers t.o.v. hoekige?
K37-4, 5(voor), 22, 23 (achter)

K34-12 (voor) en de ophanging van de achterbumper heeft op de tekening geen nummer.
De ophanging voor de oude bumpers volgt de ronding van de bumper.
Gebruik je echter de ophanging voor de nieuwe vierkante 'Profilgewälzte mit Plastecken', dan hangen de bumpers scheef, de hoeken zullen naar beneden wijzen, voor meer dan achter.
Je zult dus ergens moeten corrigeren, bijvoorbeeld door bij de voorste schroef aan (onder) de carrosserie wat vulringen te gebruiken.
-
Super 5 Devil
Bijvoorbeeld bij onderdeel K37-4, 5: daar zitten bovenin gaten waarmee hij aan het chassis komt te hangen. Zijn die gelijk?
Die beugels heb ik er allemaal wel bij. Volgens mij zelfs gelast aan de bumper?
Bij een zijde achter is een draadeind afgebroken, maar dat is wel te repareren of af te slijpen en uit te boren denk ik.
Als ik die beugeltjes erbij heb, zit ik dus goed?
Die beugels heb ik er allemaal wel bij. Volgens mij zelfs gelast aan de bumper?
Bij een zijde achter is een draadeind afgebroken, maar dat is wel te repareren of af te slijpen en uit te boren denk ik.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Die gaten zijn gelijk.Super 5 Devil schreef:Bijvoorbeeld bij onderdeel K37-4, 5: daar zitten bovenin gaten waarmee hij aan het chassis komt te hangen. Zijn die gelijk?
Ik denk het wel.Die beugels heb ik er allemaal wel bij. Volgens mij zelfs gelast aan de bumper?
Ik bedenk me zelfs dat ik wat voor mijn beurt heb gesproken en dat ik in de war was met het monteren van die rubberen 'Stoßhorner' op de verkeerde bumpers. Ik heb wel eens oude gemonteerd gezien op die vierkante bumpers en dat zag echt niet uit.