Dagelijks rijden in Trabant woon/werk verkeer
-
2taktkameraad
Dagelijks rijden in Trabant woon/werk verkeer
Hallo mensen.
Is het een beetje tedoen om dagelijks met een Trabantje te rijden?
Ik heb namelijk binnenkort een nieuwe baan, en dat ligt zo'n 15a20 km van mijn huisje af. Ik wil nog een Trabant kopen, maar vraag me af wat jullie ervaringen zijn met zo'n 30a40 km per dag rijden, in een Trabant.
Is het een beetje tedoen om dagelijks met een Trabantje te rijden?
Ik heb namelijk binnenkort een nieuwe baan, en dat ligt zo'n 15a20 km van mijn huisje af. Ik wil nog een Trabant kopen, maar vraag me af wat jullie ervaringen zijn met zo'n 30a40 km per dag rijden, in een Trabant.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
Re: Dagelijks rijden in Trabant woon/werk verkeer
Afhankelijk van het onderhoud, moet dat makkelijk kunnen ....
sterker nog, een trabi die veel rijdt zal waarschijnlijk beter blijven dan een die 1 x per jaar rijdt.
sterker nog, een trabi die veel rijdt zal waarschijnlijk beter blijven dan een die 1 x per jaar rijdt.
-
2taktkameraad
Da's wel mooi.
Ook in de winter is het dus goed te doen?
Maar onderhoud.. Moet ik daarbij verstaan, bij elke 10.000km ofzo van alles (laten) controleren?
Ook in de winter is het dus goed te doen?
Maar onderhoud.. Moet ik daarbij verstaan, bij elke 10.000km ofzo van alles (laten) controleren?
Bij Horst-America is alles plat. Dan kun je die afstand ook wel fietsen.
Oldschool forenst dagelijks 2x35 km door het heuvelland, dus ja het kan.
Hij is wel veel met zijn autootje bezig, niet zozeer omdat hij dat moet, maar omdat hij dat wil.
Oldschool forenst dagelijks 2x35 km door het heuvelland, dus ja het kan.
Hij is wel veel met zijn autootje bezig, niet zozeer omdat hij dat moet, maar omdat hij dat wil.
-
2taktkameraad
Kijk.
Dus een Trabi is er goed geschikt voor.
Dan moet ik binnenkort maar eens gaan kijken!.
Ik heb al een mooie zien staan in Dedemsvaart (heel eind rijden) maar wel een mooie!
Dus een Trabi is er goed geschikt voor.
Dan moet ik binnenkort maar eens gaan kijken!.
Ik heb al een mooie zien staan in Dedemsvaart (heel eind rijden) maar wel een mooie!
Laat je door een verre rit niet afschrikken, want een uurtje extra rijden in een goede Trabant is veel comfortabeler dan in de herfst en winter gebukt onder een motorklep staan puzzelen.
-
2taktkameraad
Ik zou wel graag, voordat ik een Trabant koop, eens bij een expert gaan kijken op technisch gebied van een Trabant. Iemand bereid? eenbeetje in de buurt, om mij uitleg te geven op het motorisch gebeuren, aandachtspuntjes etc? Zou dit zeer fijn vinden, alvorens ik een Trabi aanschaf.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
moet je wel zeggen, in welke buurt, uiteraard.
Het staat niet bij je gegevens in je profiel namelijk.
Het staat niet bij je gegevens in je profiel namelijk.
-
2taktkameraad
Excuus.
In de buurt van Horst-America.
Bijvoorbeeld iemand in Noord Limburg of Zuid-Oost Brabant, of Midden Limburg.
In de buurt van Horst-America.
Bijvoorbeeld iemand in Noord Limburg of Zuid-Oost Brabant, of Midden Limburg.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
zuid limburg woon ik dat zal dan te ver voor je zijn 
-
2taktkameraad
Probleem is dat ik de auto van mams moet pakken ervoor.. die doet nogal moeilijk over grote afstanden rijden.. whaha, dat krijgje hé, als je nog geen eigen auto hebt! 
- 2802bartje
Je mag bij mij wel ff komen kijken. Stuur maar een PM.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
Als mams moeilijk doet omdat lange afstanden gelijk staan met grote hoeveelheden benzine, dan koop je dat netjes af.
Als het erop uitdraait dat in de praktijk niet zij maar maar haar zoon de vaste gebruiker van de auto (op haar naam en met haar verzekering) is, dan heeft ze zeker een punt. Zonen in de dure verzekeringsleeftijd die brokken maken met de auto van de ouders krijgen ineens met een heel zuinige verzekeringsmaatschappij te maken.
Maar als je moeder zo'n overbezorgd poetsloeder is dat met flutredenen aankomt en gewoon niet weet hoe ze de stoelen en de spiegels op haar stand terug moet zetten, dan moet je niet alleen haar bezwaren wegwuiven, maar ook asap op jezelf gaan wonen.
Als het erop uitdraait dat in de praktijk niet zij maar maar haar zoon de vaste gebruiker van de auto (op haar naam en met haar verzekering) is, dan heeft ze zeker een punt. Zonen in de dure verzekeringsleeftijd die brokken maken met de auto van de ouders krijgen ineens met een heel zuinige verzekeringsmaatschappij te maken.
Maar als je moeder zo'n overbezorgd poetsloeder is dat met flutredenen aankomt en gewoon niet weet hoe ze de stoelen en de spiegels op haar stand terug moet zetten, dan moet je niet alleen haar bezwaren wegwuiven, maar ook asap op jezelf gaan wonen.

-
2taktkameraad
Whaha, eigenlijk best vaag..
Ik krijg de auto alleen op avondtijden mee meestal, om naar de meid of naar maten tegaan. Maar owee.. s'middags en s'morgens nooit, terwijl ie dan nieteens altijd gebruikt wordt!, haha. Achja, af en toe een keer 25 euro in de tank gooien, en ze is weer tevreden
( 't is trouwens een Peugeot 107, lekker zuinig, behalve met mij erin.. )
Ik krijg de auto alleen op avondtijden mee meestal, om naar de meid of naar maten tegaan. Maar owee.. s'middags en s'morgens nooit, terwijl ie dan nieteens altijd gebruikt wordt!, haha. Achja, af en toe een keer 25 euro in de tank gooien, en ze is weer tevreden
-
2taktkameraad
Ik ben vanavond bij Bart in Venlo geweest.
Hij heeft me een hoop uitgelegt over de technische dingen van Trabant, en waar je op moet letten bij aankoop van een Trabant, waar het kan roesten enzo.
Ik ben je zeer dankbaar Bart, het was heel interessant.
Binnenkort maar eens gaan kijken voor een Trabant!.
Hij heeft me een hoop uitgelegt over de technische dingen van Trabant, en waar je op moet letten bij aankoop van een Trabant, waar het kan roesten enzo.
Ik ben je zeer dankbaar Bart, het was heel interessant.
Binnenkort maar eens gaan kijken voor een Trabant!.