(p.s. nee, ik ben geen circusartiest)
Oranje zwaailicht?
Oranje zwaailicht?
Is het toegestaan om bijv. bij het verlenen van pechhulp langs de kant van de (snel-)weg een oranje zwaailamp op je oostblokker te plaatsen? Dit in het kader van de IFA Pannenhilfe...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- trabant601
Re: Oranje zwaailicht?
ja dat mag
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Dit mag volgens mij alleen een officieel bedrijf dat hulp verleent .....
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Volgens mij mag het, in de door jou gestelde "noodgevallen".
Zie artikel 5 RVV 1990:
Artikel 5 regeling optische- en geluidssignalen
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai- of knipperlicht voeren:
a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidsbestrijding of sneeuwruimen;
c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
d. vervoer van ondeelbare lading voorzover het voertuigen betreft waarvoor krachtens het voertuigreglement ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
f. het begeleiden van militaire colonnes;
g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.
hopelijk heb je er wat aan!
Groetjes, Jan Jeroen.
Zie artikel 5 RVV 1990:
Artikel 5 regeling optische- en geluidssignalen
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai- of knipperlicht voeren:
a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidsbestrijding of sneeuwruimen;
c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
d. vervoer van ondeelbare lading voorzover het voertuigen betreft waarvoor krachtens het voertuigreglement ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
f. het begeleiden van militaire colonnes;
g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.
hopelijk heb je er wat aan!
Groetjes, Jan Jeroen.
Ik denk het dus niet, de txt van jou is idd ook erg duidelijk !
Een self-made Pannenhilfer valt absoluut niet onder die txt; is namelijk geen beroep maar een hobby...
De txt heeft het n.m.m. allen over beroeps uitoefening.
Een self-made Pannenhilfer valt absoluut niet onder die txt; is namelijk geen beroep maar een hobby...
De txt heeft het n.m.m. allen over beroeps uitoefening.
Waaruit maar weer eens blijkt hoe ondergewaardeerd vrijwilligerswerk is. Je mag iemands auto niet eens veilig mantelzorgen...
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Ik lees nergens iets over beroepsuitoefening. Lees ik nu over de tekst heen? Wel lees ik dat het voertuig moet zijn ingericht voor de hulpverlening. Met alleen een gereedschapkist en alleen een ehbo-doosje zal je daar niet aan voldoen.
kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen (hulpverlening).....
Daar valt een hobby afsleper echt niet aan... men bedoelt echt beroepsmatig hoor ..
Daar valt een hobby afsleper echt niet aan... men bedoelt echt beroepsmatig hoor ..
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Ik vraag me dat af... bedoelen ze niet "kennelijk" als in, als er een oranje zwaailicht op zit, is hij er kennelijk voor ingericht, anders had je deze er niet op zitten?
En dan nog... Ik denk niet dat er een agent je zal bekeuren op het moment dat je het gebruikt alleen om zichtbaar te zijn, bij werkzaamheden, eerlijk gezegd...
En dan nog... Ik denk niet dat er een agent je zal bekeuren op het moment dat je het gebruikt alleen om zichtbaar te zijn, bij werkzaamheden, eerlijk gezegd...
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Dat is jouw interpretatie. De juristen houden alleen maar van jurisprudentie. Dus gaat het om de inrichting van het voertuig en niet het beroep van de bestuurder!mel schreef:kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen (hulpverlening).....
Tja, maar mijn Touristje is voorzien van voldoende "hulpmiddelen" om de gemiddelde Trabant en/of Wartburg weer rijdend te krijgen... al is het maar om mezelf weer op weg te helpen 
Wij hadden ze keurig gemonteerd op een echte steun enz. op de auto's zitten van de rally-service.TrabiFreak schreef:Ik vraag me dat af... bedoelen ze niet "kennelijk" als in, als er een oranje zwaailicht op zit, is hij er kennelijk voor ingericht, anders had je deze er niet op zitten?
Bij een pech geval langs de weg zwaailicht aan en ... Witte Muizen stopten daar en ...
"Bent u van een garage ?" Jawel hoor: ... een bekeuring meneer !
Ik neem geen enkel risico meer...
Ah, dus je hebt het al eens probrobeert... Tja, beetje zonde van het geld... naja... dan maar niet doen dus.
jammer dat het zo is in Nederland...
jammer dat het zo is in Nederland...
Tja, ik zeg gewoon doen.
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad en al een tiental keren gebruikt in NL en D. Wel aan de verkeersregels houden natuurlijk. Oranje lamp betekent niet, ik mag alles
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad en al een tiental keren gebruikt in NL en D. Wel aan de verkeersregels houden natuurlijk. Oranje lamp betekent niet, ik mag alles
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Naja, het gaat eigenlijk alleen maar op wat leuke effecten bij een langs-de-weg-pannenhilfe-aktie. Bovendien heb ik ook ene bijpassend hesje in de auto. Naja. zoooo vaak al ik er wel geen gebruik van maken, maar leek me wel grappig.