Oranje zwaailicht?

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Problemen met APK keuring? Vraag het hier !
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Re: Oranje zwaailicht?

Bericht door eeuwige_student »

mel schreef:
Wij hadden ze keurig gemonteerd op een echte steun enz. op de auto's zitten van de rally-service.

Bij een pech geval langs de weg zwaailicht aan en ... Witte Muizen stopten daar en ...

"Bent u van een garage ?" Jawel hoor: ... een bekeuring meneer !

Ik neem geen enkel risico meer... :)

Ach het zou niet de eerste keer zijn dat een agent denkt de wet te kennen, terwijl het niet zo is.
Andries
Erelid
Contacteer:

Re: Oranje zwaailicht?

Bericht door Andries »

Blijft idd twijfelachtig.
Voor blauw gelden wel strikte voorschriften, al kan je rustig een blauwe zwaailamp op een oldtimer zetten als dekoratie maar die mag dan weer niet aangesloten zijn.
En oranje is grofweg gezegd om te waarschuwen voor een gevaarlijke situatie. En als je op een parkeerplaats staat is dat natuurlijk niet gevaarlijk.
Wel heb ik bijna 10 jaar geleden de Bedford opgehaald op sleep: zat totaal geen verlichting op, maar ik had een gevarendriehoek achter in de bus gehangen en een oranje zwaailicht. Genoeg muizen die mij inhaalden, maar niks van zeiden. Ik moest de bus over zo'n 100 km slepen en op 100 meter van huis af werd er pas een muis wakker die zei dat ik zo niet mocht rijden. Maar hij zag ook dat ik voorzorgsmaatregelen had genomen en liet me gaan.
Hij zag alleen niet dat ik met een VW-busje van 1600 kg een Bedford sleepte van 2800 kg. En dat mag niet!
:lol: :lol:
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Plaats reactie