Wabant

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Evan_s

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Vandaag een ander blokje erin gehangen. Liep erg mooi! Ontsteking afgesteld (contactpuntjes), stond helemaal verkeerd.

Morgen nog wat dingen nalopen. De benzine-lucht verhouding is niet goed, te merken aan het enorm inhouden en schokken bij gas geven (schat boven de 2500 toeren). Zodra de choke er een beetje op staat (dus minder lucht) is dit bijna verdwenen. Het K&N filter kan/zal er natuurlijk ook mee te maken hebben, maar lijkt me niet zo'n dramatisch effect geven als het nu is.

Morgen dus de vergaser en sproeiers doorspuiten met perslucht en remmenreiniger, vlotterhoogte nog een keer checken, electrische brandstofpomp plaatsen met 8mm leidingen. Als dat niet helpt de hoofdsproeier vergroten.
trabart
Erelid
Contacteer:

Bericht door trabart »

goed bezig kerel ! :)
Erik

Bericht door Erik »

Evan_s schreef: Morgen nog wat dingen nalopen. De benzine-lucht verhouding is niet goed, te merken aan het enorm inhouden en schokken bij gas geven (schat boven de 2500 toeren). Zodra de choke er een beetje op staat (dus minder lucht) is dit bijna verdwenen. Het K&N filter kan/zal er natuurlijk ook mee te maken hebben, maar lijkt me niet zo'n dramatisch effect geven als het nu is.
Dit probleem heeft raymond op dit moment ook
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Ah. Hebben jullie het ook geprobeerd met de complete, originele Wartburg luchtfilterdelen? (ik nog niet namelijk wegens gebrek daar aan) Ook al wat met de sproeierbezetting geprobeerd?

Vandaag een Hardi pomp ingebouwd (die van 0,15 bar) en 8mm leidingen en aansluitingen gebruikt. Vergaser schoongemaakt, Zusatzdüse zat helemaal dicht. Vlotterstand was precies volgens het boekje. Probleem blijft nog steeds...

Ik ga nog experimenteren met een grotere hoofdsproeier. Heb ook al wat ideeën om met langere en/of dunnere aanzuigbuizen wat te proberen.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Je hebt een BVF40 erop? Die zijn echt heel simpel af te stellen. In de boekjes staat wel hoe dat moet.

Wat wil je bereiken met andere sproeiers?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Afstellen in die zin is het probleem ook niet, da's prima gelukt (valt eigenlijk niet zoveel aan af te stellen).
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Hoe staat je ontsteking? Alle 3 op 3.58mm?
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

nee op 3.53 mm :-)
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Op Z, is gelijk aan de whims waarde. Met stroboscoop afgesteld en gecontroleerd.
Erik

Bericht door Erik »

Evan_s schreef:Ah. Hebben jullie het ook geprobeerd met de complete, originele Wartburg luchtfilterdelen? (ik nog niet namelijk wegens gebrek daar aan) Ook al wat met de sproeierbezetting geprobeerd?

Raymond heeft nu de aanzuigbus van een barkas te leen. Ikzelf ga experimenteren met een 1.1 luchtfilter met daarop de jikov drukslang. Michael heeft dat in zijn 353 en dat werkt goed.

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Erik

Bericht door Erik »

Dit weekend het 1.1 luchtfilter geplaatst.
Afbeelding

Het gaat maar net. Aan alle kanten zit er wel wat in de weg.
Afbeelding

Aan de rechterkant is geen optie, omdat de koelwaterslangen in de weg zitten en er niet genoeg hoogte overblijft. Voordeel van de plaatsing aan de linkerkant, is dat het luchtfilter direct koele rijwind krijgt.
Alleen nog een 8mm aansluiting op het luchtfilterdeksel maken voor de 2e trap van de Jikov en dan proberen maar.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Ik heb zojuist de hoofdsproeier (BVF-40 F2 vergaser met k&N filter) stapsgewijs opgeboord naar 150. Bij 130 merkte ik al dat ik minder choke nodig had. 140 reed het goed, maar liep het nog wat aan de arme kant en nu (bij HD150) lijkt het prima te lopen! Nog wel even de bougies in de gaten houden.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Waarom al die aanpassingen? Een normale 353 motor draait prima met Jikov/BVF40 standaard-instellingen...
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Tsja, ik wil met een K&N filter rijden. Niet eens vanwege eventueel extra vermogen, maar het geluid. Dan werken de standaardinstellingen van de carb blijkbaar niet meer.
Erik

Bericht door Erik »

Haiko schreef:Waarom al die aanpassingen? Een normale 353 motor draait prima met Jikov/BVF40 standaard-instellingen...
Waren alle standaard onderdelen nou eenvoudig te vinden, hoefden we ook zo niet te goochelen met al die filters en instellingen ;)

Plaats reactie